کد خبر 76162
۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مالیات موتور سیکلت چقدر است؟+ جدول

پرشین خودرو:عوارض مالیات موتور سیکلت از سال 87 تغییری نداشته و براساس لایحه پیشنهادی عوارض مالیات موتور سیکلت‌ها در سال گذشته با افزایش روبرو شد.

به گزارش پرشین خودرو،  لایحه شهرداری در سال گذشته حاکی از افزایش عوارض مالیات موتور سیکلت است و با این وجود لایحه جدید در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مورد بررسی و در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
 
عوارض مالیات موتور سیکلت از سال 87 تغییری نداشته و براساس لایحه پیشنهادی عوارض مالیات موتور سیکلت‌ها در سال گذشته با افزایش روبرو شد.
 
علاوه بر این استفاده شهروندان از موتور سیکلت‌های برقی موجب ایجاد سیاست‌های تشویقی شده به طوری که راکبان موتور سیکلت‌های برقی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.
 
این در حالی است که هر موتور سیکلت به اندازه 8 خودروی سبک آلودگی ایجاد می‌کند و مشکلات شهر را افزایش می‌دهد که استفاده از موتور سیکلت‌های برقی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
 
ارقام عوارض سالیانه موتور سیکلت‌ها بسته به مدل متفاوت است که در این میان موتور سیکلت‌های دو زمانه مبلغ عوارض سالیانه 20 هزار تومان، 4 زمانه با حجم سیلندر تا 100 سی‌سی 50 هزار تومان، موتور سیکلت با حجم سیلندر 101 تا 750 سی‌سی 10 هزار تومان است.
 
همچنین عوارض موتور سیکلت‌های 4 زمانه با حجم سیلندر 751 سی‌سی 15 هزار تومان، موتور سیکلت 4 زمانه با حجم سیلندر 201 تا 205 سی‌سی 20 هزار تومان، موتور سیکلت‌های 4 زمانه با حجم 251 تا 300 سی‌سی 25 هزار تومان، موتور سیکلت‌های 4 زمانه با حجم سیلندر 301 سی‌سی به بالا 30 هزار تومان بابت مالیات سالیانه در سال باید پرداخت کنند.
 
مالیات موتور سیکلت چقدر است؟+ جدول
 
کد خبر 76162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha