کد خبر 76165
۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

پرشین خودرو: چهل و هفتمین آزمون سراسری با رقابت در گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش«پرشین خودرو»، چهل و هفتمین آزمون سراسری با رقابت در گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز برگزار شد.

 

 آزمون سراسری سال ۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر معادل ۵۸.۹۶ درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر معادل ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه ۹۶ با رقابت ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی و تعداد ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر در گروه علوم انسانی برگزار شد.

در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۲ هزار و ۵۳۱ نفر معادل ۳۵.۳۷ درصد داوطلبان زن و ۹۵ هزار و ۹۶۹ نفر معادل ۶۴.۶۳ درصد داوطلب مرد به رقابت می پردازند.

داوطلبان آزمون گروه علوم ریاضی و فنی به ۱۰۰ سئوال عمومی در دفترچه شماره یک در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۳۵ سئوال اختصاصی در دفترچه شماره دو در مدت ۱۷۵ دقیقه پاسخ می دهند.

در گروه علوم انسانی تعداد ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر معادل ۶۲.۶۹ درصد داوطلبان زن و ۶۸ هزار و ۷۲۹ نفر معادل ۳۷.۳۱ درصد داوطلبان مرد به رقابت پرداختند.

داوطلبان آزمون گروه علوم انسانی به ۱۰۰ سئوال عمومی در دفترچه شماره یک در مدت ۷۵ دقیقه و به۱۸۰ سئوال اختصاصی در دفترچه شماره دو در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ می دهند.

آزمون سراسری سال ۹۶ در  ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۹۶ برگزار می شود.

درب حوزه­­ های امتحانی صبح­ آزمون ها رأس‌ ساعت‌ ۷:۰۰ (هفت) صبح و بعدازظهرها رأس ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح­ ها راس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) و بعداز ظهرها راس ساعت ۱۵:۰۰ (سه بعدازظهر) آغاز می­ شود. از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب حوزه­ های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

 

 

 

 

منبع: مهر

کد خبر 76165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha