«ولوو» پایان عمر تولید خودرو با موتور احتراق داخلی را اعلام کرد

پرشین خودرو: شرکت چندملیتی 'ولوو' روز چهارشنبه اعلام کرد که از سال 2019 میلادی نسل جدیدی از خودروهای تمام برقی و یا «هیبریدی» را تولید خواهد کرد و بدین ترتیب پایان عمر تولید خودرو با موتور احتراق داخلی را رقم خواهد زد.

به گزارش پرشین خودرو، شبکه خبری بی.بی.سی روز چهارشنبه در گزارشی عنوان کرد: «ولوو» در نظر دارد تا سال 2021 میلادی پنج سری از خودروهای تمام برقی و هیبریدی اش را معرفی کند.
به گفته این شبکه خبری، ولوو درصدد است تا یک میلیون از خودروهای نسل جدیدش تا سال 2025 به فروش برساند.
این شبکه خبری افزود: «هاکان ساموئلسون» مدیر اجرایی شرکت «ولوو» می گوید: بسیاری از مردم خواهان خودروهای الکتریکی هستند و ما می خواهیم که به نیاز امروز و فردای آن ها پاسخ دهیم.
این خبر در حالی منتشر می شود که شرکت آمریکایی خودروسازی 'تسلا موتورز' که از ابتدای تاسیسش خودروهای تمام برقی تولید کرده است، یکشنبه گذشته اعلام کرد که تا پایان ماه جاری، انبوهی از خودروهایش وارد بازار خواهد کرد.
الون موسک، موسس شرکت تسلا موتورز در گفت وگو با خبرنگاران گفت که این شرکت در نظر دارد تا ماه دسامبر میلادی، ماهانه 20 هزار خودرو تولید کند.
پیش از این انجمن خودروسازان سوئد اعلام کرده بود که شرکت چندملیتی 'ولوو' برای اولین بار در طی 50 سال گذشته، با عقب ماندن از رقیبش فولکس واگن، جایگاهش را به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در سوئد از دست داد.
شرکت ولوو در سال 1962 جایگاهش را به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در سوئد از دست داد که در آن زمان نیز مدل بیتل فولکس‌واگن پرفروش‌ترین شد.
هرچند ولوو اکنون تحت مالکیت یک شرکت چینی به نام 'ژجیانگ جیلی هولدینگ گروپ' ( Zhejiang Geely Holding Group ) قرار دارد هنوز یک براند شاخص سوئدی شناخته می‌شود.
این شرکت که در سال 1927 میلادی تأسیس‌ شده، هنوز بزرگترین سهم را در بازار اتومبیل سوئد دارد به ‌طوری بیش از یک‌ پنجم خودروهای موجود در جاده‌های این کشور( 21.5 درصد) ساخت ولوو است و بعد از ولوو، 15.7 درصد این بازار متعلق به فولکس‌واگن است.
به گفته تحلیل گران اقتصادی، بازار پررونق خودرو در سوئد در کل سبب شد که به تقویت اقتصاد این کشور در سال 2016 میلادی کمک کند.
گروه ولوو در سال 1999 میلادی اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز، به ارزش 6.45 میلیارد دلار، به شرکت فورد موتور آمریکا کرد اما در سال 2010 میلادی فورد نیز ولوو کارز را با قیمت 1.8 میلیارد دلار به شرکت جیلی چین فروخت.
در زمان حاضر شرکت ولوو تولیدکننده خودروهای سنگین شامل کامیون، اتوبوس و... می‌باشد و بخش خودروسازی آن، توسط شرکت جیلی مدیریت می‌شود.

کد خبر 76175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha