رنو- نیسان در یک قدمی جایگاه نخست فروش خودرو در جهان

پرشین خودرو: باید دید که در آینده، آیا رنو-نیسان می‌تواند جایگاه تویوتا را از آن خود کند یا تویوتا نیز بازار کشور ما را هدف قرار گرفته و جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، امروزه بازار سه منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آمریکای جنوبی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش خودرو در جهان محسوب می‌شود که این امر نشان می‌دهد خودروسازان بزرگ جهان، دیگر به اروپا و آمریکای شمالی به چشم یک بازار منحصر‌به‌فرد نگاه نمی‌کنند و حضور خود در این سه منطقه را کاملا به‌شکل استراتژیک پیش می‌برند.
با توجه به بحران‌های مالی سال‌های اخیر کشورهای اروپای غربی و بحران‌های اقتصادی ایالات‌متحده، بازار بزرگ سه منطقه یاد شده روند رو به رشدی را طی کرده است و از این رو خودروسازان سراسر جهان به این مناطق توجه ویژه‌ای دارند.
در این میان، کشور ایران با توجه به شرایط پسابرجام و بازار موفقی که در خرید‌وفروش خودروهای وارداتی دارد، در آینده‌ای نه‌چندان دور بر اساس مستندات و شواهد می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم فروش، تولید و مونتاژ خودرو برای کمپانی‌های بزرگ بدل شود و در این مسیر خود را موفق نشان دهد. حال با انتشار جدیدترین آمار فروش جهانی خودرو، مطلب را پی می‌گیریم.

کدام برند امسال موفق‌تر بود؟
با انتشار جدیدترین آمار فروش جهانی کمپانی‌های خودروسازی، کمپانی تویوتا در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 6.5 درصدی فروش، جایگاه نخست میزان فروش جهانی را کسب کرده است و در جایگاه‌های بعدی دو کمپانی رنو-نیسان و فولکس‌واگن با اختلاف کم‌تر از سه‌دهم درصد قرار گرفته‌اند.
در جدول فروش پنج ماهه نخست سال 2017، رنو-نیسان با 12.5 درصد در ماه می و 8.4 درصد در ماه‌های ژانویه و می، جایگاه بسیار خوبی را کسب کرده است و نشان می‌دهد بازار جهانی برای خرید محصولات این جوینت‌ونچر در حال رشد مضاعف است.
نکته قابل توجه در این جدول، میزان فروش محصولات رنو-نیسان است که تنها پنج هزار و 859 دستگاه اختلاف با مقام اول جدول یعنی تویوتا دارد. اما دلیل این جایگاه موفق رنو - نیسان و رشد این برند چه بوده است؟
براساس شواهد و بررسی‌های موجود، افزایش سهم فروش خودروهای مربوط به این جوینت‌ونچر در کشور ما یعنی ایران، دلیل اصلی این روند رو به رشد بوده است که می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بازار کشور ایران برای خودروسازان بزرگ، در حال تبدیل شدن به یک بازار بزرگ و جدی در سطح منطقه است.
همچنین با نگاهی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و خاورمیانه که همسایه کشور ما هستند، می‌توان به‌خوبی دریافت که شرایط پایدار سیاسی-اقتصادی در این کشورها وجود ندارد و ایران به‌عنوان تنها کشور منطقه از ثبات لازم برخوردار است.
حال باید دید که در آینده، آیا رنو-نیسان می‌تواند جایگاه تویوتا را از آن خود کند یا تویوتا نیز بازار کشور ما را هدف قرار گرفته و جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

دنیای خودرو

کد خبر 76223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha