روند سودآوری و خودروساز شدن ایران خودرو نباید متوقف شود

پرشین خودرو: ایران خودرو طی چهارساله اخیر گام در راه سود آوری و خودرو سازشدن گذاشته و این روند نباید متوقف شود.

به گزارش پرشین خودرو، سعید باستانی سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو با گذر از مونتاژ كاری گام در مسیر خودرو سازشدن واقعی گذاشته و این امر مرهون درایت و هدایت تیم مدیریتی این شركت است.

وی  افزود: این شركت با عرضه محصولات جدید توانسته به خواسته و ذائقه مصرف كنندگان پاسخگو باشد، این درحالی است این شركت باید خودروهایی با كیفیت و مناسب برای قشر متوسط جامعه و در رنج قیمتی (خودروی پیكان) تولید كند.

سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ایران خودرو دو، سه سالی است كه بازنگری در فعالیت های خود به خصوص در حوزه بین الملل را آغاز كرده است و خوشبختانه خروجی این امر در قرارداد با پژو و مذاكرات با طرف های خارجی قابل شهود است.


نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی، با تاکید برانتقال تکنولوژی مدرن خودروها در زمینه های مختلف طراحی، ساخت و تولید به داخل کشور، تصریح کرد: باید از قطعات داخلی برای ساخت خودروهای جدید استفاده کرد و بر تولید داخلی تکیه کردو کیفیت قطعات داخلی را نیز به مرور زمان افزایش داد.

باستانی تاكید كرد: چنانچه صنعت خودرو ایران به طور کامل و با حمایت دولت به بخش خصوصی واگذار شود، قطعا نتایج بهتری را در این صنعت شاهدخواهیم بود.

وی خاطر نشان كرد:‌ در شرایط کنونی خودروسازی باید تکلیف شان را در خصوص توسعه و تدوین سیاست کلی این صنعت مشخص نمایندضمن اینکه با آغاز دولت جدید نیز باید بخشی از سیاست گذاری های دولت دوازدهم در حوزه خودروسازی نیز تغییر کند.

باستانی تصریح كرد:‌در صورتی که خودروسازان به تولید و بازار نگاه صادراتی داشته باشند بی شک شاهد توسعه کمی و کیفی و دستیابی به بازار رقابتی در صنعت خودرو خواهیم بود.

وی درپایان گفت: چنانچه امروز خودروسازان برای اجرای سیاست ها و برنامه های جدید، نیازمند تغییر در برخی از قوانین تعرفه ای و صادراتی هستند باید پیشنهادات خود را به مجلس و دولت ارائه کنند.

کد خبر 76481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha