سالی سه میلیارد دلار منابع کشور با تصادفات رانندگی سوخت می شود

پرشین خودرو: رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: سالانه سه میلیارد دلار بابت خسارت رانندگی پرداخت می شود که در حقیقت سوخت منابع ملی است.

به گزارش  پرشین خودرو، از بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی امروز (چهارشنبه) در جلسه مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی کشور گفت: با توجه به اختصاص 2 درصد منابع صندوق به بخش تبلیغات، انتظار می رود صندوق تامین خسارت های بدنی در این حوزه با برنامه ریزی نسبت به اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی اقدام کند.
وی از صندوق تامین خسارت های بدنی خواست نسبت به تحقیق در خصوص علل تصادفات و اطلاع رسانی راهکارهایی برای کاهش تصادفات رانندگی و اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت ایمنی با همکاری صدا و سیما و بهره گیری از شبکه های اجتماعی اقدام کند.
همتی اظهار داشت: اکنون زیان های ناشی از تصادفات بسیار بالاست و با افزایش ایمنی وسایل نقلیه فقط تعداد کشته ها کاهش یافته و در مقابل تعداد مجروحین و معلولین افزایش یافته است.
وی گفت: با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث و افزایش تعهدات صندوق و ارتباط خوب آن با بیمه مرکزی و سایر ارکان های صنعت بیمه، این صندوق توانست در کاهش دغدغه های صنعت بیمه به خصوص در حوزه خسارت های جانی ناشی از تصادفات رانندگی و پرونده بیمه توسعه موثر باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای راکبان موتورسیکلت را گامی موثر در راستای کاهش آسیب های مالی و اجتماعی ناشی از تصادفات راکبان موتورسیکلت فاقد بیمه دانست.
همتی ابراز امیدواری کرد، اهمیت این موضوع از سوی سایر نهادهای مرتبط نیز درک شود تا بتوانیم به صورت کار گروهی جامعه هدف خود را گسترده تر کنیم.
به گزارش ایرنا، مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، حسین قضاوی معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون وزیر دادگستری، معاون اقتصادی دادستانی کل کشور و سایر اعضاء مجمع و هیات نظارت و مدیرعامل صندوق برای بررسی صورت های مالی و عملکرد در محل صندوق تامین خسارت های بدنی برگزار شد.

صندوق تامین خسارت های بدنی بر اساس قانون بیمه شخص ثالث تشکیل شده تا خسارت های وارده به آسیب دیدگان در حوادث رانندگی که به علت فقدان یا انقضاء بیمه نامه، بطلان قرارداد بیمه، تعلیق تامین بیمه گر، فرار کردن و یا شناخته نشدن مسئول حادثه و یا ورشکستگی بیمه گر قابل پرداخت نباشد، پیگیری شود.

 

کد خبر 76543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha