قوی‌ترین خودروی تاریخ ولوو معرفی شد

پرشین خودرو: با بهینه‌سازی‌هایی که پول‌استار در پیشرانه‌ی ولوو XC60 به وجود آورده است، این خودرو می‌تواند ۴۲۱ اسب بخار قدرت داشته باشد و قدرتمندترین محصول تاریخ ولوو محسوب شود.

به گزارش پرشین خودرو، ولوو XC60 شاسی‌بلند هیبریدی ساخت سوئد است که می‌تواند تنها با استفاده از انرژی الکتریکی نیز حرکت کند. این خودرو  همچنین از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و حالا علاوه بر راحتی و امنیت، سرعت و لذت رانندگی اسپرت را در اختیار رانندگان می‌گذارد.

پول‌استار (Polestar)، برند سازنده‌ی خودروهای با عملکرد بالای ولوو، بهبودهایی در پیشرانه‌ی این مدل به وجود آورده است. به سبب این تغییرات، ولوو XC60 اکنون ۴۲۱ اسب بخار قدرت دارد. پول‌استار در جعبه‌دنده‌ی این مدل هم تغییراتی به وجود آورده است که باعث می‌شوند تعویض دنده سریع‌تر صورت گیرد. همچنین جعبه‌دنده به‌گونه‌ای بهینه شده است که در پیچ‌هایی که باعث می‌شوند خودرو با شتاب جانبی زیادی روبه‌رو شود، گشتاور را ثابت نگه می‌دارد. 

Volvo XC60  2018

تمام این تغییرات در کنار یکدیگر باعث می‌شوند که XC60 در استفاده‌های روزمره، قدرت و گشتاور بیشتری در اختیار راننده بگذارد و همچنین در دور زدن و عبور از پیچ‌های تند،‌ وارد شدن به بزرگراه‌ها و سبقت گرفتن بهتر عمل کند. پیش از این‌که عملکرد پیشرانه‌ی این خودرو توسط پول‌استار ارتقاء یابد، این مدل قادر بود ۴۰۷ اسب بخار قدرت تولید کند که باعث می‌شد در ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حالا انتظار می‌رود این عدد کاهش یابد و همان‌طور که ولوو ادعا کرده است، XC60 تبدیل به «خودرویی برای رانندگان واقعی» شود.

Volvo XC60 T8

در حال حاضر، XC60 T8 بهینه‌شده توسط پول‌استار، در کنار XC90 T8 تبدیل به قوی‌ترین خودروهای ساخته‌شده در تاریخ ولوو شده‌اند. 

پول‌استار به‌زودی تبدیل به یک برند جداگانه خواهد شد. تیم مدیریت جدیدی در این شرکت شکل خواهد گرفت و صرفا به ساخت خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا روی خواهد آورد. پول‌استار اعلام کرده است که همکاری این شرکت با ولوو، به پول‌استار اجازه می‌دهد خودروهایی طراحی و تولید کند که در سطح جهانی با برترین مدل‌های الکتریکی، به رقابت بپردازند.

 

 

زومیت

کد خبر 76571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha