استفاده از پهپاد در مدیریت ترافیک کشور

پرشین خودرو: معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده از نیمه دوم امسال ترافیک بخشی از جاده های کشور با استفاده از فناوری پهپاد مدیریت و کنترل می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، شهرام آدم نژاد روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورتی که اجرای این طرح پاسخ بدهد از این تکنولوژی در تمام محورهای کشور استفاده خواهد شد.
وی گفت: امسال 600 دوربین نظارت و کنترل ترافیک در سطح کشور راه اندازی می شود که تاکنون حدود 50 درصد این دوربین ها نصب شده است.
آدم نژاد ادامه داد: هم اینک 34 هزار کیلومتر شریان در کشور وجود دارد که 75 درصد تردد و جابه جایی ها در کشور از این طریق و مابقی از ناوگان هوایی و دریایی است.
وی افزود: نگهداری و مدیریت شبکه شریانی کشور سالانه نیازمند 80 هزار میلیارد ریال اعتبار است که تامین این اعتبار نیاز به بودجه پایدار دارد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری تصریح کرد: سالانه 550 میلیون تن کالا و 900 میلیون مسافر از طریق شبکه شریانی کشور جابه جا می شود.
از 210 هزار کیلومتر راه موجود در کشور بیش از 34 هزار کیلومتر آن محورهای شریانی هستند و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در صدد است برای افزایش ایمنی و کاهش تلفات و حوادث رانندگی در راه های کشور، تا پایان سال آینده برنامه نصب یکهزار و 880 دوربین کنترل سرعت را نهایی کند.
در این مراسم احمد جمشیدی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

کد خبر 76628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha