کد خبر 76669
۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
هوندا فراخوان داد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی هوندا در ژاپن اعلام کرد که به دلیل بروز برخی نقائص فنی نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را از سطح بازار جمع می کند.

به گزارش  پرشین خودرو،  این تازه ترین رسوایی برای شرکت های خودروسازی مشهور ژاپن پس از آن است که میلیون ها خودرو ساخت این کشور در بازارهای داخلی و خارجی فراخوانده شده اند.
هوندا می گوید که شکایت مذکور از بازار آمریکا بدست شرکت رسیده مبنی بر اینکه به دلیل نقص های فنی، موتور برخی از خودروها دچار آتش سوزی شده است.

تارنمای ژاپن تایمز روز شنبه اعلام کرد که همه خودروهای مذکور در بازار آمریکا به فروش رفته و بر اساس گزارش ها، قطعاتی در موتور چهار دستگاه از این خودروها دچار حریق شده اند.
بر اساس گزارشی که شرکت هوندا منتشر کرده است، خودروهای مذکور از نوع هوندا «آکورد» بوده که بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ وارد بازار آمریکا شده است.
ظاهرا نقص فنی در موتورها به دلیل وجود مشکل در سیم کشی و برق و باتری خودروها بوده که نهایتا آنها را به آتش کشیده است.

این گزارش می افزاید که به رغم بروز نقص فنی و آتش سوزی در خودروها، هیچ یک از سرنشینان دچار آسیب نشده اند.
ژاپن و آمریکا دچار اختلافات شدیدی در بخش خودروسازی هستند و واشنگتن از اینکه ژاپن می کوشد تا در کشورهای اطراف نظیر مکزیک نیز سرمایه گذاری کرده و خودرو بسازد، گلایه مند است.
پیش از این نیز به دلیل نقص فنی در خودروهای شرکت های بزرگ نظیر تویوتا صدها هزار دستگاه از این خودروها از بازارهای چین و آمریکا جمع آوری شده اند.

ایرنا

کد خبر 76669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha