افزایش  فروش پژو سیتروئن در ایران

پرشین خودرو: یک روزنامه آلمانی نوشت که فروش شرکت خودروسازی فرانسوی 'پژو سیتروئن' در نیمه اول 2017 در ایران، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از روزنامه آلمانی 'دویچه تاگس سایتونگ'، گروه خودروسازی 'پژو سیتروئن' فرانسه در نیمه اول امسال به ایران بازگشته و فروش خود را بالا برده است.
کل فروش این گروه از ‍‍‍‍ژانویه تا ژوئن امسال در دنیا کمتر از یک میلیون و 580 هزار خودرو بوده که نسبت به سال گذشته 2.3 درصد افزایش یافته است.
فروش پژو سیتروئن در این مدت در چین کاهش یافته، اما در منطقه خاورمیانه و آفریقا، سه برابر شده است.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: با وجود کاهش فروش پژو سیتروئن در اروپا حدود 1.9 درصد معادل یک میلیون و 30 هزار دستگاه خودرو، اما در واقع هنوز بازار اصلی فروش پژو سیتروئن در این قاره است.
اما بالا رفتن میزان تولید خودرو در چین، سبب نگرانی این شرکت خودروساز شده و فروش آن در این کشور کمتر از 49 درصد و معادل 152 هزار دستگاه خودرو، کاهش یافته است. این گروه خودروسازی در ماه ژوئن اعلام کرد که فروش آن به مبلغ 500 میلیون یورو از مدل لوکس چانگان DS شریک چینی خود، پیش افتاده است.

این روزنامه آلمانی افزود: ایران در نیمه اول سال جاری حدود 208 هزار خودرو از شرکت پژوسیتروئن خریداری کرده است که این خودروها در ایران تولید می شوند. فروش پژو سیتروئن در منطقه آمریکای لاتین نیز حدود 8.5 درصد معادل 96 هزار دستگاه خودرو، افزایش یافته است.

ایرنا

کد خبر 76694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha