عملکرد شورای رقابت قابل قبول است

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش پرشین خودرو، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فرمول شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو جاافتاده است، گفت: تعیین این فرمول با بحث و گفت‌وگو صورت گرفته است؛ هرچند ممکن است بعد از طی مدت زمانی طولانی این فرمول نیازمند به‌روزرسانی باشد، اما در شرایط فعلی اشکالی در آن وجود ندارد.

صالحی‌نیا افزود: هرچه شورای رقابت بگوید با توجه به مسوولیت و وظیفه قانونی که دارد از نظر ما قابل قبول است و باید اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا میزان رشد قیمتی که در خودروها رخ داده، با شرایط روز بازار همخوانی دارد، گفت: مساله بازار خودرو یک بحث است و تعیین قیمت بحث دیگری است. شورای رقابت محدوده قیمتی تعیین می‌کند و خودروساز می‌تواند تا آن سقف بفروشد.

البته باقی مسائل مانند شرایط بازار، رقابت، تنوع مدل و کیفیت محصولات هم تاثیر دارد. در نهایت درست است که بحث بازار با بحث تعیین قیمت مرتبط است، اما جدا از هم بررسی می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص عوامل موثر بر قیمت تمام شده خودرو نیز گفت: شاخص‌های مربوط به قیمت تمام شده به تیراژ تولید، نرخ تورم مواد اولیه، حقوق و دستمزد، قیمت جهانی در برخی کالاها و... بستگی دارد. به این ترتیب عوامل زیادی در قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد.

 

 

دنیای اقتصاد

کد خبر 76715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha