کد خبر 76760
۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
همای سرافراز می‌سازیم

پرشین خودرو:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته و دولت قبل خصوصی‌سازی بدون پیگیری هیچ یک از اصول اقتصادی انجام شد، تاکید کرد: در طول آن سال‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از سرمایه مردم ایران را واگذار کرده‌اند بدون آنکه فکر و اندیشه‌ای برای چگونگی اجرای آن صورت بگیرد.

به گزارش پرشین خودرو،  عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل ایران ایر تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته اقتصاد ایران با آن مواجه بوده است، نگاه اشتباه به فرآیند خصوصی‌سازی است. این نگاه باعث شد شرکت‌های مادر و تاثیرگذار در اقتصاد ایران که انباشت سرمایه ملی به حساب می‌آمدند، واگذار شوند بدون اینکه مقدمات اقتصادی لازم مانند بازسازی ساختاری و تضمین بهره‌وری اقتصادی را پشت سر گذاشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان تصمیم‌گیری‌های غلط در فرآیند خصوصی‌سازی جفایی بزرگ به اقتصاد و مردم ایران بود، تصریح کرد: ما به هیچ عنوان به‌دنبال مخالفت با خصوصی‌سازی نیستیم حتی بنده خود در فرآیند پیش‌نویس قانون خصوصی‌سازی کشور نقشی جدی داشته‌ام اما مسئله‌ای که باید روی آن تاکید داشت بحث ارزیابی های جدی و ساختاری و تضمین آینده هر یک از بنگاه‌های اقتصادی که در برنامه واگذاری قرار می‌گیرند.

آخوندی با اشاره به تجربه کشورهای مختلف جهان در گسترش خصوصی‌سازی اقتصادی خود بیان کرد: هر یک از کشورهای توسعه‌یافته پس از آنکه تکلیف بنگاه‌های اقتصادی خود را از نظر بازسازی ساختاری و تضمین کیفیت مشخص کرده‌اند، اقدام به واگذاری را کلید زده و ادامه دادند. این در حالی است که در کشور ما بسیاری از بزرگترین نهادهای اقتصادی کشور مانند مخابرات، فولاد، پتروشیمی و صنایع هوایی و دریایی بدون کمترین پشتوانه و در کوتاه‌ترین زمان واگذار شده اند که این امر باعث شد ثروت ۱۰۰ میلیارد دلاری مردم ایران بدون هیچ فکر و تضمینی واگذار شود.

آخوندی ایران ایر را یکی از اصلی‌ترین سازمان‌های درگیر در این فرآیند دانست و گفت: اگر هوشیاری و بردباری مهندس پرورش مدیرعامل شرکت ایران‌ایر نبود، امروز این شرکت نیز با مشکلات جدی مواجه می‌شد که سرنوشتش را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات مدیریت ایران ایر تلاش کرد حیات این مجموعه را تضمین کند و به این ترتیب به روزهای خوش پس از لغو تحریم‌ها برسد. ما با آرزوی موفقیت برای مهندس پرورش در نمایندگی ایران در سازمان جهانی ایکائو امیدواریم در زمان مدیریت دکتر شرفبافی این روند ادامه پیدا کند و ما در زمانی کوتاه همایی سرافراز بسازیم.

ایسنا

کد خبر 76760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha