تاکسی های پایتخت در حال نو شدن هستند

پرشین خودرو: سرپرست سازمان تاکسیرانی پایتخت طی گزارشی از نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: در سال گذشته 11 هزار و 583 خودرو تاکسی در شهر تهران نوسازی شد که تحولی را در شهر ایجاد کرد.

به گزارش  پرشین خودرو،  شهریارافندی زاده، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سازمان تاکسیرانی که جهت ارائه گزارش در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سیصدو شصتمین جلسه شورای شهر تهران حضور داشت اظهار داشت: در حال حاضر 19 شرکت خصوصی تاکسیرانی در تهران فعال هستند که در مجموع حدود 78هزارو سیصد و نود و دو دستگاه تاکسی موجود در شهر تهران می باشد.

وی افزود: از مجموع رانندگان دراین بخش نیز کمتر از یک درصد کل جمعیت رانندگان تاکسی را بانوان (حدود 597 نفر ) تشکیل می‌دهند و 81 هزار نفر مابقی را آقایان هستند.

افندی زاده در تشریح کاربری تاکسی ها در پایتخت نیز اظهار کرد: 33هزارو 847 تاکسی خصوصی، 24 هزارو 523 دستگاه تاکسی تلفنی، 15هزارو 861 دستگاه تاکسی گردشی، 1857 دستگاه تاکسی سازمانی ، 676 تاکسی ترمینالها، 180 دستگاه راه آهن و 1455 دستگاه در اختیار فرودگاه است. از نظرنوع سواری هم 71هزارو 391 دستگاه سواری و 7006 ون در بخش تاکسرانی شهر تهران تردد دارند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی دربخش نوسازی ناوگان نیز افزود: در سال گذشته 11 هزار و 583 خودرو تاکسی در شهر تهران نوسازی شد که تحولی را در شهر ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: نوسازی از طریق وام با سود بانکی 16 درصد انجام شده است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در ادامه افزود: از حدود 17 هزار و982 تاکسی فرسوده که ثبت نام شده است حدود 5261 تاکسی پیکان است که با روند نوسازی این تعداد به 960 پیکان تاکسی رسیده است که امیدواریم تا پایان شش ماهه سال جاری پیکان از ناوگان تاکسیرانی خارج شود.

بر اساس مصوبه شورای شهر تبدیل مینی بوس‌های فرسوده به تاکسی یا ون را از سال 95 در دستور کار قرار دادیم که تا پایان سال گذشته حدود 450 دستگاه ون به جای مینی بوس ها وارد ناوگان شده اند.

وی خاطر نشان کرد: کلیه اطلاعات مورد نیاز ناوگان در سیستم سیما تاکسی قرار گرفته است که می‌تواند تحلیل مدیریت بسیار خوبی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 96 سیستم پرداخت الکترونیکی در تمام تاکسی‌های شهر اجرایی شود.

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، افندی زاده تاکید کرد: هم اکنون چندین خط به صورت آزمایشی به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شده اند.

کد خبر 76774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha