مشهورترین خودروهای فیلم سریع و خشن 8 را ببینید+تصویر

پرشین خودرو: یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ هالیوود، سری سریع و خشن است. در این مجموعه فیلم، خودروهای متفاوتی حضور دارند که شاید دوست داشته باشید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید.

به گزارش پرشین خودرو، زومیت نوشت: شما احتمالا تریلر یا نسخه‌ی نهائی قسمت هشتم فیلم سریع و خشن، «سرنوشت خشمگین» را مشاهده کرده‌اید یا اگر علاقه‌مند به خودرو هستید، به‌زودی فیلم را می‌بینید. در حال حاضر ما می‌خواهیم با خودروهایی که در فیلم نقش داشته‌اند آشنا شویم.

نویسندگان مایت کار مودز (Might Car Mods) به فروشگاه دنیس مک‌کارتی دعوت شدند تا اتومبیل‌های حاضر در فیلم را بررسی کنند. مک‌کارتی در شرکت کالیفرنیا ویکل افکت کار می‌کند که مسئول ساخت تمامی وسایل نقلیه مورد استفاده در فیلم سریع و خشن است. مک‌کارتی مشهورترین خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین را برای ما معرفی می‌کند:

سوبارو BRZ

چهار دستگاه سوبارو BRZ، مخصوص این فیلم تولید شدند که سه مورد آن‌ها از فیلم‌برداری جان سالم به در برده‌اند. مک‌کارتی می‌گوید به‌طور معمول فقط حدود ۲۵ درصد خودروها از فیلم‌برداری سریع و خشمگین جان سالم به در می‌برند که این موضوع، BRZ را یک ماشین مقاوم نشان می‌دهد. این مدل از سوبارو یک خودروی ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر است. بیشینه توان این محصول ۲۰۵ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور بر دقیقه و دارای گشتاوری حدود ۲۱۲ نیوتن متر است.

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

 سوبارو WRX STI

این خودروی جذاب چهارچرخ محرک از یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۳۰۵ اسب بخار و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. با این خصوصیات، قیمت این خودرو حدود ۳۷ هزار دلار است.

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

دوج چارجر

خودروی بعدی، دوج چارجر متعلق به دام (دومینیک تورِتو با نقش‌آفرینی وین دیزل) است. با سیستم دیفرانسیل عقب، تایرهای عریض با رینگ‌های ۱۸ اینچی و فرمان سریع، یک ماشین رانش تک‌محوری با ۴۱ درجه زاویه فرمان و محورهای CV است. همانند خشن ۷، باز هم این مدل دوج ماشین مورد علاقه مک‌کارتی در فیلم است. او همیشه می‌گوید عاشق این ماشین است.

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

دوج دیمون

وقتی که صحبت از فیلم آمریکایی درباره‌ی خودروهای سریع باشد، نمی‌توان جز دوج دیمون به سراغ خودروی دیگری رفت. این محصول قدرتمند ماسل‌کار از خانواده اصیل و آمریکایی دوج، در فیلم سریع و خشن ۸ حضور پررنگی از خود نشان می‌دهد. خودرویی که نماد قدرت ماشین‌های آمریکایی است و به کمک پیشرانه قدرتمند خود، به رقابت خودروهای مدعی دنیا می‌رود.

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

این مدل از یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۶.۲ لیتر بهره می‌برد که قدرتی معادل ۸۴۰ اسب بخار با گشتاور ۱۰۴۴ نیوتون‌متر تولید می‌کند. زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت دوج دیمون ۲.۳ ثانیه است. این شتاب بی‌نظیری است که سوپراسپرت‌های مدعی در آرزوی آن هستند. به همین دلیل است که شرکت دوج ادعا می‌کند با تولید مدل دیمون، سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی تولید انبوه آمریکایی تا امروز را ساخته است.

لامبورگینی مورسیه‌لاگو LP640 

ایتالیایی‌ها، تولیدکننده سوپراسپرت‌های پر زرق‌وبرق و گران‌قیمت دنیا هستند. داشتن خودروهای از برندهای فراری و لامبورگینی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای هرکسی باشد. در فیلم سرنوشت خشمگین هم با سکانس‌هایی از لامبورگینی مورسیه‌لاگو LP640 مدل ۲۰۰۶ روبرو می‌شویم. گرچه این خودروی نارنجی‌رنگ، متخصر به تنها چند دقایق در فیلم حضور دارد؛ اما همان زمان کوتاه کافی است که شما را با دریفت در جاده، به وجد آورد.

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

در مدل استاندارد این خودرو از پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر و در حجم‌های ۶.۲ و ۶.۵ لیتر استفاده شده است که محدوده قدرتی بین ۵۷۲ تا ۶۷۰ اسب بخار را در بر می‌گیرد و بیشینه سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ ساخته شد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر در مدل مجهز به پیشرانه ۶.۲ لیتری حدود ۳.۸ ثانیه و در مدل SVT با پیشرانه‌ی ۶.۵ لیتر حدود ۲.۸ ثانیه است.

جگوار F-Type S

جیسون استِیتام، یکی از بازیگران سرشناس فیلم سریع و خشن و دیگر فیلم‌های اکشن خودرویی، نقش راننده جگوار  F-Type S مدل ۲۰۱۴ را بازی می‌کند. جیسون در نقش دکارد شاو در سریع و خشن ۸، با این خودروی اصیل انگلیسی رانندگی می‌کند.  

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

جگوار F-Type S دارای یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۵ لیتر است که توانایی تولید قدرتی معادل ۴۹۵ اسب بخار با گشتاور ۶۲۳ نیوتون‌متر دارد. بیشینه سرعت این خودرو ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. این مدل، هنگام عرضه در بازار حدود ۱۰۰ هزار دلار ارزش داشت؛ اما در حال حاضر در بازار خودروهای دست‌دوم آمریکا بین ۵۰ تا ۷۵ هزار دلار قیمت دارد.

مرسدس‌ بنز AMG GT S

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

این ‌بار نوبت خودروساز محبوب آلمانی یعنی مرسدس‌ بنز است که نمایشی خارق‌العاده در فیلم سرنوشت خشمگین از خود نشان بدهد. در آخرین سری فیلم سریع و خشن، مدل ۲۰۱۶ مرسدس‌ AMG GT S نیز حضور دارد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه با توربوی دوقلو و ۸ سیلندر با حجم ۴ لیتر است که می‌تواند قدرتی معادل ۵۰۴ اسب بخار همراه با گشتاور ۶۵۰ نیوتون‌متر تولید کند. زمان صفر تا صد این خودرو حدود ۳.۸ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت است.

شورولت کوروت استینگری

پس از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت جدید، نوبت یک خودروی کلاسیک بی‌نظیر است. میشل رودریگز بازیگر نقش لتی اورتیز در فیلم سریع‌ و خشن ۸، سوار بر یک خودروی واقعا جذاب دیده می‌شود. این خودروی آنتیک و قدیمی، شورولت کوروت استینگری مدل ۱۹۶۶ است.

Chevrolet corvett

در مدل استاندارد این خودرو از یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۷ لیتر استفاده می‌شود. قدرت تولیدی این پیشرانه ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور بیشینه آن ۶۲۳ نیوتون‌متر است. شتاب صفر تا صد این پیشرانه ۵.۶ ثانیه و بیشینه سرعت این اتومبیل ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو هم‌اکنون در بازار آمریکا حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. قیمت بالای این خودرو به دلیل ارزش بالای کلاسیک بودن آن است.

رالی فایتر ساخت شرکت لوکال موتورز 

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

این خودرو از یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 بهره می‌برد که قادر به تولید ۴۳۰ اسب بخار قدرت است. جعبه‌دنده این خودرو چهار سرعته بوده و از نوع اتوماتیک GM 4L85E  است. رالی فایتر قبل از این در سال ۲۰۱۴ در فیلم تبدیل شوندگان: عصر انقراض نقش بازی کرده بود و حالا از این خودرو در قسمت ۸ فیلم سرنوشت خشمگین استفاده شده است. این خودرو همچنین در بازی ویدئویی فروزا هورایزن ۲ و ۳ و همچنین فروزا موتوراسپورت ۶ هم به چشم می‌خورد.

خودروی تاکتیکی دوج آیس رم 

دوج رم   Ice Ram

از خودروی تاکتیکی دوج آیس رم (Ice Ram) هم در قسمت ۸ سری سریع و خشن استفاده شده است.‌ دوج آیس رم قابلیت حرکت در شرایط سخت محیطی و آب و هوایی مختلف مثل برف دارد. به همین خاطر است که از این خودروی تاکتیکی در فیلم سرنوشت خشمگین استفاده شده است.

تانک ریپساو 

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

تانک ریپساو (Ripsaw) که توسط وزارت دفاع آمریکا ساخته شده است، در قسمت ۸ فیلم سریع و خشن استفاده می‌شود. این تانک سریع‌ترین وسیله ردیابی دوگانه است و تاکنون چندین جایزه اختراع دریافت کرده است. از این تانک استفاده تفریحی هم می‌شود. قدرت ۶۰۰ اسب بخاری پیشرانه دیزلی این تانک، ابهت بی‌نظیری به آن می‌دهد.

بنتلی کنتیننتال

خودروهای فیلم سرنوشت خشمگین

بنتلی کنتیننتال جی تی کوپه هم از خودروهای استفاده‌شده در این فیلم سینمایی است. پیشرانه این خودرو، ۱۲ سیلندر خورجینی توین توربو و با حجم ۶ لیتر است. این خودرو از جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک ZF بهره می‌برد.

خسارت‌هایی که فیلم‌های سریع و خشمگین به بار می‌آورند بسیار زیاد است. به‌تازگی فهمیده‌ایم که از کل هزینه فیلم، حدود ۵۲۳،۲۲۲،۲۷۵ دلار به خاطر تصادفات و خرید واقعی خودروها اتفاق افتاده است.

کد خبر 76788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha