۶۰۰۰ کارت معاینه فنی ناوگان جاده‌ای در استان سمنان صادر شد

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: طی سال جاری شش هزار کارت معاینه فنی ناوگان جاده ای در استان صادر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، غلامرضا طحان از صدور بالغ بر کارت معاینه فنی ناوگان حمل و نقل جاده ای توسط مراکز معاینه فنی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: تاکنون بیش از هفت هزار و ۴۰۰ مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی انجام شده است.

وی اظهار داشت: تعداد یک هزار 89 وسیله نقلیه معادل ۱۷ درصد به دلیل نقص فنی شناسایی شده مردود شناخته شده و موفق به اخذ تاییدیه در مرحله اول نشده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با توجه به اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده ای وجود نقص فنی و عدم ایمنی ناوگان برون شهری است خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین به منظور دستیابی به اهداف ارتقاء ایمنی، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می کند.

طحان اشاره کرد: در استان سمنان سه مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستان های سمنان، شاهرود و گرمسار فعالیت می‌کنند و تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت آنلاین و مکانیزه انجام می گیرد.

وی افزود :نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به صورت مستمر توسط مسئولین اداره کل انجام می شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه ها و یا بهره گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران شرکت ها داده می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان خاطرنشان کرد: دوره زمانی انجام معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی سنگین برون شهری با عمر ۱۰ سال یا کمتر شش ماه و برای ناوگانی با عمر بیش از ۱۰ سال سه ماه است.

مهر

کد خبر 76820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha