کاهش 5 دقیقه‌ای زمان حضور اورژانس باورودموتورلانس

پرشین خودرو: معاون فنی مرکز اورژانس کشور از کاهش میانگین زمان حضور در مأموریت‌های اورژانس با استفاده از 200 دستگاه موتورلانس جدید خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، اسماعیل فراهانی  درباره افزوده شدن 200 دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس تهران اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته با برنامه‌ریزی جدیدی که در شهر تهران انجام شد، 30 دستگاه موتورلانس در اورژانس فعالیت خود را آغاز کردند و بعضی از مأموریت‌های اورژانس توسط آنها انجام گرفت.

وی افزود: استفاده از موتورلانس‌ها باعث کاهش زمان حضور در صحنه شد و کارشناس مرکز اورژانس با تجهیزات توسط این موتورلانس‌ها به عنوان "پیشرو" به محل اعزام و اقدامات درمانی را ارائه می‌دادند. سپس اگر نیاز به خدمات تخصصی بیشتری بود، هماهنگی لازم برای اعزام آمبولانس انجام می‌شد.

معاون فنی مرکز اورژانس تهران در مورد امکانات موتورلانس‌ها عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری وزارت بهداشت 200 دستگاه دیگر از موتورلانس‌ها به ناوگان اضافه می‌شود. این موتورلانس‌ها مجهز به تجهیزات پزشکی مدرن از جمله دستگاه شوک الکتریکی خودکار، دستگاه تنفس مصنوعی، تجهیزات کامل، احیای قلبی – ریوی، دارو، پانسمان و ست زایمان هستند و با کارشناسان آموزش دیده به همراه آنها به محل مأموریت اعزام می‌شوند.

فراهانی ادامه داد: مراحل دریافت موتورلانس‌ها طی شده و 200 نقطه تهران برای استفاده این موتورلانس‌ها مشخص شده است.

وی افزود: امیدواریم با اضافه شدن موتورلانس‌ها به ناوگان اورژانس سرعت حضور در ماموریت‌های ما افزایش پیدا کند و این کار باعث افزایش رضایتمندی شهروندان شود.

معاون فنی اورژانس تهران در این مورد که اضافه شدن موتورلانس‌های جدید به ناوگان اورژانس تا چه میزان در زمان حضور در محل مأموریت تاثیر گذار است گفت: پیش‌بینی ما این است که با استفاده از موتورلانس‌های جدید میانگین زمان حضور ما در مأموریت‌ها تا 5 دقیقه کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه یک کارشناس باید با موتورلانس‌ها به محل ماموریت اعزام شود، آموزش‌های لازم به نیروهای انسانی داده شده تا بتوانند خدمات مناسب را ارائه کنند.

فراهانی در مورد زمان استفاده از موتورلانس‌ها در ناوگان اورژانس گفت: برنامه ما این است که آخر این هفته مراسم افتتاحیه برگزار شود و از هفته آینده بتوانیم از این ظرفیت در مأموریت‌هایمان استفاده کنیم.

مهر

کد خبر 76828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha