کد خبر 76848
۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
خودرو بورس را بالا کشید

پرشین خودرو: شاخص بورس امروز (دوشنبه) با 72 واحد رشد به رقم 79 هزار و 692 واحدی رسید.

به گزارش پرشین خودرو،  شاخص بورس که مدتی است وارد کانال 79 هزار واحدی شد، همچنان در میانه این کانال در نوسان است.
رشد شاخص در روزهای اخیر و بهبود روند معاملات، باعث امیدواری میان سهامداران برای بازگشت رونق شده است. البته کارشناسان بازار سرمایه به بازگشت رونق به بورس با دیده تردید می نگرند.
به نظر کارشناسان، تعیین تکلیف تیم اقتصادی کابینه دولت دوازدهم، رشد نرخ ارز و تزریق نقدینگی به بورس می تواند، وضعیت بازار سرمایه را بهبود ببخشد.
در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 9 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 286 میلیارد ریال در 51 هزار و 715 نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 23 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 178 واحد رشد کرده است.

همچنین شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، 125 واحد بالا رفت.
اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود 11 واحد کاهش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است هشت واحد و شاخص بازار دوم بورس 271 واحد افت کرد.

نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فخوز (فولاد خوزستان)، وبانک (سرمایه گذاری گروه توسعه ملی)، خودرو (ایران خودرو) و پاکشو (گروه صنعتی پاکشو) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجای گذاشت و آن را بالا کشید.
اما نمادهای گروه رایانه از جمله رانفور (خدمات انفورماتیک) و آپ (آسان پرداخت پرشین) در معاملات امروز، بشترین تاثیر منفی را بر بازار بورس داشت و شاخص را پایین کشید.
گروه فلزات اساسی با معامله 162 میلیون سهم به ارزش 302 میلیارد ریال، گروه شیمیایی به ارزش 146 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 144 میلیارد ریال در صدر گروه های برتر بورسی قرار داشتند.
شاخص فرابورس نیز امروز کمتر از یک واحد رشد کرد و در جایگاه 910 واحد ماندگار شد.
در معاملات امروز بیش از 140 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 496 میلیارد ریال در 23 هزار نوبت مبادله شد.

ایرنا

کد خبر 76848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha