اجرای طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش در آینده نزدیک

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بدلیل برخی سوء استفاده ها و قاچاق گازوئیل از طریق سوخت گیری با کارت، بزودی طرح جامع توزیع سوخت بر اساس پیمایش انجام خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، منصور ریاحی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران ،در خصوص ساماندهی توزیع سوخت گازوئیل اظهار داشت: تلاش تمام دستگاه های اجرایی به حداقل رساندن قاچاق بویژه در حوزه سوخت است و اقدامات اساسی در خصوص اصلاح فرآیند توزیع سوخت در سالهای گذشته صورت گرفت.

وی افزود: شبکه قاچاق در برخی استان ها بسیار فعال بود از این رو در این مناطق طرح سهمیه بندی سوخت اجرا شد تا بتواند از این امر جلوگیری کند؛ باید قاچاق سازماندهی شده را جدی گرفت و با آن مبارزه کرد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سیاست های راهبردی طرح جامع توزیع سوخت بر اساس پیمایش دردستور کار قرار گرفته است گفت: اجرای این برنامه به نحوی است که دیگر با کارت سوخت سوخت گیری انجام نشود چرا که با این روش کارت ها جا به جا می شد و سوء استفاده های زیادی صورت می گرفت و در این طرح خودرو طبق عملکرد و پیمایش راه ، سهمیه سوخت دریافت خواهد کرد.

ریاحی تصریح کرد: در این طرح، بر روی تمام خودروها سامانه (GPS) توسط سازمان راهداری نصب شده و به راحتی اطلاعات عملکرد خودرو مشخص است و بر این اساس سهمیه تخصیصی طبق پیمایش محاسبه و داده خواهد شد.

وی ضمن اشاره به نکاتی درمورد طرح جامع سوخت بر اساس پیمایش بیان کرد: این طرح در ابتدا برای وسایل نقلیه فعال در حمل و نقل عمومی و خودروهای سنگین اجرایی می شود و در مرحله بعدی در خصوص نفت کش ها و سایر دستگاه ها، عملیاتی خواهد شد و همزمان سامانه جی پی اس هم برای تمام دستگاه ها نصب خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: اقدامات در حوزه توزیع سوخت باید به گونه ای باشد که قاچاق آن ها صرفه اقتصادی نداشته باشد و اجرای طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش گامی مناسب در این جهت است.

 

کد خبر 76882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha