کد خبر 76955
۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰

پرشین خودرو: رکوردهای مرتبط با شکار روباه هم ممنوع است. پیش از این رکورد بزرگترین روباه شکار شده با وزن ۱۰ کیلوگرم در سال ۱۹۳۶ ثبت شده بود. هر گونه رکوردی که منجر به آزار و اذیت حیوانات شود و افراد زیادی را به این کار ترغیب کند ممنوع است.

به گزارش«پرشین خودرو»، هر سال رکوردهای جدید و متمایزی در کتاب رکوردهای گینس ثبت می شوند. شاید برخی از مردم تصور کنند که می توانند هر گونه رکوردی را در گینس ثبت کنند، اما این طور نیست، گینس برای ثبت رکورد قوانینی دارد که به موجب آن بعضی از رکوردها به دلیل خطرناک بودن و یا مخالف بودن با قوانین حاکم بر گینس ممنوع هستند. از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نمایش قدرت پلک ها


یک مرد چینی به نام «لو دیوان» قدرت عجیبی در حمل اشیاء با پلک های چشم خود داشت. او می توانست خودروهایی با وزنی معادل با ۳۵۰۰ کیلوگرم را به پلک های چشمانش متصل کرده و بکشد. اما رکوردهای گینس با ثبت آن به دلیل خطرناک بودن چنین حرکتی مخالفت کرد و توضیح داد که این کار بسیار خطرناک است و هرچند که این مرد چینی آرزوی زدن رکورد در این زمینه را دارد، اما نمی توانند به او کمکی کنند.

حالا او قرار است شانس خود را در زمینه های دیگر از جمله ایستادن با پای برهنه روی تیغ، متوقف کردن پنکه با زبان، و بلند کردن سطل های پر از آب با ابرو را امتحان کند، با این وجود هنوز  رکوردهای گینس درباره قبول یا رد این تلاش ها نظری نداده است.
 

رکوردهای ممنوع در «گینس»

 



گربه های چاق


در سال ۱۹۸۶ گربه ی ۲۱ کیلوگرمی استرالیایی که نامش در کتاب رکوردهای گینس به عنوان چاق ترین گربه ثبت شده بود به دلیل عوارض ناشی از چاقی مرد. در سال ۱۹۹۸ میلادی گینس تصمیم گرفت تا ثبت رکورد چاق ترین حیوانات را متوقف کند. پذیرش چنین رکوردهایی باعث می شد تا صاحبان حیوانات به شکل مبالغه آمیزی به حیوانات خود غذا بدهند و نام خود را به این شکل در گینس ثبت کنند که می توان آن را نوعی حیوان آزاری به شمار آورد.
 

رکوردهای ممنوع در «گینس»
 


رکوردهای مرتبط با مشروبات الکلی


در دو دهه ی اخیر گینس هر گونه درخواست برای ثبت رکوردهای مرتبط با نوشیدن مشروبات الکلی را نپذیرفته است، زیرا نمی خواهد مردم را به چنین کاری ترغیب کند.

رکوردهای ممنوع در «گینس»
 


رکورد زدن «دفن شدن زنده»


در سال ۲۰۱۲ میلادی یک ساحر سریلانکایی به نام «جانکا باسنیاکی» ۲۴ساله تمایل داشت تا برای رکورد زدن طولانی ترین مدت دفن شدن زنده رکورد بزند. پیش از او افرادی بودند که چنین کاری را انجام دادند، اما پس از چندی مشخص شد که آنها برای زنده ماندن از ترفندهایی همچون ایجاد راه نفوذ هوا به داخل قبر استفاده کرده اند، اما این ساحر سریلانکایی از دوستانش خواست که او را در عمق سه متری زمین دفن کنند و همه ی راه های ممکن به داخل آن را بپوشانند. پس از هفت ساعت جسد بی جان او را از درون قبر بیرون آوردند که بر اثر فشار بر روی قفسه ی سینه دچار خفگی شده بود.
 

رکوردهای ممنوع در «گینس»

 



نخوابیدن و محرومیت از خواب


یک عکاس به نام «تیلور شلیدز» ۲۸ ساله ادعا می کرد که چهل شب متوالی یعنی ۹۶۸ ساعت پشت سر هم چشم روی هم نگذاشته و نخوابیده است. او برای بیدار ماندن به درون وان پر از آب سرد فرو می رفت تا تسلیم خواب نشود. تیلور در این مدت از سردرد، تب، از بین رفتن حس لامسه رنج می برد. گینس ثبت چنین رکوردهایی را که به سلامت جسمی افراد آسیب می زند ممنوع اعلام کرد.
 

رکوردهای ممنوع در «گینس»

 


 
مسابقات و شکارهای بی رحمانه ی حیوانات


در نسخه های اولیه رکوردهای گینس شاهد تعداد زیادی از رکوردهای مرتبط با مسابقات عجیب و غریب حیوانات مثل سریعترین جنگ در کُشتی گرفتن شترها هستیم. این مسابقه در برخی مناطق دنیا مثل ترکیه پیشینه ای چند هزار ساله دارد. در این مسابقه دو شتر مجبور به مبارزه می شوند تا اینکه یکی از آنها بترسد و فرار کند که به نوعی بی رحمانه است. رکوردهای مرتبط با شکار روباه هم ممنوع است. پیش از این رکورد بزرگترین روباه شکار شده با وزن ۱۰ کیلوگرم در سال ۱۹۳۶ ثبت شده بود. هر گونه رکوردی که منجر به آزار و اذیت حیوانات شود و افراد زیادی را به این کار ترغیب کند ممنوع است.
 

رکوردهای ممنوع در «گینس»
 


پرواز فانوس های آسمانی


ساخت بالن های پلاستیکی یا کاغذی کوچک موسوم به «بالن آرزوها» که در آن شعله ی کوچکی برافروخته می شود در جشن ها و مراسم های مختلف دنیا مرسوم است. تعداد زیادی آتش سوزی به دلیل استفاده از این بالن ها گزارش شده است که پس از گیر کردن بین شاخه های درختان و یا سقوط در زیست محیط حیوانات منجر به ایجاد صدمات جدی در محیط طبیعی شده اند. در سال ۲۰۱۴ گینس ثبت هر گونه رکورد با فانوس های آسمانی را ممنوع اعلام کرد. در سال ۲۰۱۳ در فیلیپین ۱۵۱۸۵ فانوس به هوا فرستاده شده بود.
 
رکوردهای ممنوع در «گینس»
 
 
 
 
 
 
 
منبع: تابناک با تو
کد خبر 76955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha