دیگر کپی سازی در قطعه سازی معنا ندارد

پرشین خودرو: در دهه جدید دیگر معنی ندارد که قطعه ساز و خودروساز کپی ساز باشد بلکه باید بتواند با وارد کردن فن آوری های جدید، خود را به سطح اول جهان نزدیک کند.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن بیان این مطلب گفت: در قراردادهای جدید خودرویی به مسئله مهم ورود فن آوری به جای کپی سازی به خوبی توجه شده و تنها مطلب مهم این است که این قراردادها به درستی اجرا شود.

وی ادامه داد: تفاوت این قراردادها با قراردادهای قدیم که در دهه 70 بسته شد این است که دیگر آن فقر اطلاعاتی در زمینه مسایل کیفی وجود ندارد و دانش کیفی افراد پایین بود.

بیگلو، ایران فعلی را در زمینه دانش کیفی بسیار قوی دانست و افزود: در حال حاضر ما در حال آموزش دادن به سایر کشورها هستیم و جو کیفی در صنعت خودرو و قطعه بسار بهبود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر سعی شده است جلوی راه های فرار در قراردادها گرفته شود و هر سال با افزایش تجارب می توانیم قراردادهای بهتری برای صنعت خودرو و قطعه ببندیم.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران تصریح کرد: صنعت قطعه سازی ایران در حال ترمیم است و در این راه برای توسعه بیشتر به کمک مردم و مسولان نیاز داریم. مردم با خرید قطعه اصل از قطعه ساز ایرانی و مسوولان با نظارت بر حسن انجام قراردادهای جدید می توانند ما را یاری کنند.

کد خبر 76974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha