کد خبر 77008
۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

پرشین خودرو: دو اثر جدید که در مجموعه کتاب‌های مربوط به «هری پاتر» جای می‌گیرد، به زودی روانه بازار می‌شود.

به گزارش«پرشین خودرو»، دو اثر جدید که در مجموعه کتاب‌های مربوط به «هری پاتر» جای می‌گیرد، به زودی روانه بازار می‌شود.

«فورچون» نوشت: همزمان با جشن ۲۰ سالگی مجموعه رمان «هری پاتر»، انتشارات «بلومزبری» از چاپ دو کتاب جدید مرتبط با داستان‌های پرفروش «جی.کی. رولینگ» خبر داد.

 
انتشار دو کتاب جدید در مجموعه «هری پاتر»


«هری پاتر: تاریخ جادو» یکی از این کتاب‌هاست که دربردارنده دست‌نوشته‌های نویسندگانی چون «تیم پیک»، «لوسی مانگان»، «استیو بکشال» و «آنا پاورد» درباره مجموعه «هری پاتر» و نمایشگاهی است که اخیرا با موضوع جادوگری برگزار شد. دیگر کتابی که بیستم ماه اکتبر منتشر می‌شود، «هری پاتر ـ سفری به تاریخ جادو» نام دارد که تاریخچه جادوگری در مدرسه «هاگوارتز» را شرح داده است.

نویسنده هیچ یک از این دو کتاب «جی.کی. رولینگ» نیست و این آثار برای نمایش در نمایشگاه کتابخانه بریتانیا که با عنوان «تاریخ جادو» و به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار «هری پاتر و سنگ جادو» برگزار می‌شود، نوشته شده‌اند. «بلومزبری» قصد دارد نسخه دیجیتالی این کتاب‌ها را هم در سایت «پاترمور» منتشر کند.

نمایشگاه «تاریخ جادو» از ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ برپا می‌شود و طبق عنوانی که دارد، بازدیدکنندگان را با آثاری که درباره افسانه، جادو و جادوگری نوشته یا تصویرگری شده‌اند و در کتابخانه بریتانیای لندن نگهداری می‌شوند، آشنا می‌کند.

نمایش دست‌نوشته‌های «رولینگ» در این نمایشگاه، همزمان شده با بیستمین سالگرد انتشار اولین جلد از هفت‌گانه «هری پاتر». «هری پاتر و سنگ جادو» اولین‌بار در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۷ روانه بازار شد و به یکی از محبوب‌ترین مجموعه رمان‌های تاریخ جهان بدل شد.

»هری‌پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های «رولینگ» با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. «بلومزبری» ناشر کتاب‌های «هری پاتر»، فروش جهانی این رمان‌ها را تاکنون ۴۵۰ میلیون نسخه اعلام کرده است. رمان‌های مشهور «رولینگ» تاکنون به ۷۹ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دست یافتند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

کد خبر 77008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha