کد خبر 77059
۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
سهم خودروسازهای بزرگ در افزایش آلودگی هوا

پرشین خودرو: به دنبال اعلام تخلف سه خودروساز بزرگ آلمانی مبنی بر دستکاری موتور خودروهای پایه سوخت دیزلی و احتمال افزایش گازهای گلخانه‌ای، سهام این سه شرکت در بورس های جهانی سقوط کرد.

به گزارش  پرشین خودرو، به نقل از بلومبرگ نوشت: نگرانی درباره سهام سه شركت فولكس واگن، دایملر و بی ام دبلیو در بورس‌های جهانی به دنبال افشاگری مجله اشپیگل مبنی بر تولید خودروهایی كه سبب افزایش گازهای گلخانه‌ای شده، افزایش یافته است.

هفته پیش اعلام شد كه دایملر، بی ام دبلیو و فولكس واگن در دو دهه گذشته قوانین مربوط به تولید پاك در راستای كاهش گازهای گلخانه‌ای را نقض كرده‌اند. اشپیگل در سندی كه هفته گذشته منتشر كرد، مدعی شده كه این سه خودروساز تخلف كرده‌اند. به دنبال انتشار این گزارش هر سه خودروساز آلمانی به این گزارش واكنش نشان داده و این خبر را تكذیب كردند.

با این حال، سهام فولكس واگن طی هفته گذشته 8.4 درصد، دایملر 2.9 درصد و بی ام دبلیو 3.3 درصد كاهش یافت.

در سند اشپیگل تاكید شده كه خودروهای این سه خودروساز به اندازه یك تانك آلودگی زیست‌محیطی ایجاد كرده‌اند. بنا به گفته كارشناسان این اتهامات بسیار جدی است و این خودروسازان بیش از 20 سال است كه این توافق را نقض كرده‌اند.

به دنبال افشاگری‌های اشپیگل، آئودی و مرسدس خودروهای با پایه سوخت دیزلی خود را برای بررسی نرم‌افزارهای آلودگی زیست‌محیطی فراخوانده‌اند.

آئودی و فولكس واگن 850 هزار خودروی سوخت دیزلی و دایملر بیش از 3 میلیون خودروی خود را برای بررسی نرم‌افزارهای موتورهای یورو 5 و یورو 6 فراخوان كرده‌اند.

ایسنا

کد خبر 77059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha