کد خبر 77071
۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
 ۱۲راه حل ساده برای مراقبت ازخودرو

پرشین خودرو: به صدا افتادن درها، صندوق عقب به هم ریخته و شلوغ، ریختن مواد غذایی و تسمه‌های آسیب دیده همگی مواردی هستند که ممکن است هر کسی که یک خودرو دارد با آن‌ها مواجه شود.

به گزارش پرشین خودرو، با وجود تمام مزایایی که اتومبیل برای ما دارد اما برخی اوقات مشکلات به وجود امده برای خودرو می‌توانند واقعا اعصاب خرد کن باشند و نه تنها وقت بلکه هزینه‌ی زیادی نیز صرف برطرف کردن آن‌ها شود.
 مشکلات مربوط به خودرو اما همیشه پیش نمی‌آیند. راه‌هایی هوشمندانه وجود دارند که تا بتوان عوارض جانبی خودرو را کاهش داد. در این مقاله ۱۲ راه آسان و کم هزینه را برای شما آماده کرده‌ایم.

۱. چراغ‌ها را تمیز نگه دارید

چراغ های خودرو با گذشت زمان می‌توانند خراش برداشته و یا کدر شوند. تعویض کامل آن‌ها گزینه‌ی مناسبی است اما هزینه‌ی زیادی در پی خواهد داشت. یک راه دندانپزشکی وجود دارد تا چراغ‌ها را دوباره و حالت اولیه‌ی خود برگردانید. کمی خمیر دندان بر روی یک مسواک و یا پارچه‌ی کهنه بریزید و سپس شروع به ساییدن آن روی چراغ خودرو کنید. در این هنگام مواد ساینده‌ای که در داخل ترکیب خمیر دندان قرار دارند شروع به لایه‌برداری از سطح چراغ می‌کنند و باعث شفافیت دوباره‌ی آن می‌شوند. انجام چنین کاری هر چند سال یک بار لازم خواهد بود اما یادتان نرود که دندان‌های خود را نیز همیشه مسواک بزنید.

۲. از لاک ناخن برای تعمیر شیشه استفاده کنید

این احتمال وجود دارد تا روزی تکه‌ای از آسفالت جاده یا یک سنگ کوچک به شیشه‌ی اتومبیل شما برخورد کند. برخورد عامل خارجی با شیشه می‌تواند باعث ایجاد ترک و خراش بر روی شیشه شود. این ترک‌ها هرچند کوچک اما می‌توانند میزان دید شما را کاهش دهند و آسیب دیدگی حتی می‌تواند گسترش یافته و باعث بزرگ‌تر شدن ترک‌ها شود. یک راه مقابله با چنین مشکلاتی استفاده از لاک ناخن براق (بی رنگ) است. روش کار به این شکل است که با دقت و با احتیاط لاک ناخن براق را از داخل و بیرون بر روی ترک شیشه بمالید. لاک ناخن ترک را پر می‌کند و از رشد آن جلوگیری خواهد کرد. نکته این است که حتما اطمینان حاصل کنید که از لاک ناخن براق استفاده می‌کنید.

۳. از کفش کهنه به جای نگهدارنده‌ی لیوان استفاده کنید

بی‌ام‌و سری ۵ اتاق E39 خودروی فوق العاده ای است اما اگر جا لیوانی‌های آن را به یاد داشته باشید حتما متوجه خواهید شد که مهندسی آن‌ها به بدترین شکل ممکن انجام شده است. یک دست انداز بزرگ و یا دور زدن شدید با خودرو می‌توانست باعث ریختن نوشیدنی از لیوان‌ها و یا حتی به پرواز درآمدن لیوان‌ها شود. یک راه حل قرار دادن یک کفش کهنه در بین دو صندلی جلو است و می تواند به خوبی لیوان‌ها را در خود نگه دارد. شاید این ایده چندان زیبا نباشد ولی به هر حال بهتر از ریخته شدن چای در کف خودرو است.

۴. پوشاندن تیغه‌ برف پاک کن‌ها

تیغه‌های برف پاک کن در نهایت فرسوده خواهند شد و اگر خیلی قدیمی و کهنه باشند ممکن است در هنگام استفاده کنده شوند. اگر کنده شدن تیغه برف پاک کن‌ها در هنگام روشن بودن آن‌ها اتفاق بیافتد می‌تواند باعث آسیب دیدن جدی شیشه شود. برای جلوگیری از این قبیل حوادث می توانید تیغه‌ی برف پاک کن را با یک جوراب زنانه بپوشانید. جنس نرم جوراب زنانه از شیشه محافظت می‌کند و از طرفی در هنگام کارکردن با برف پاک کن نیز متوجه کارکرد خوب آن خواهید شد.

۵. جایگزین تسمه‌های پاره شده

در یک خودروی قدیمی هر لحظه ممکن است که تسمه‌ها پاره شوند. از طرفی این وجود این تسمه‌ها برای کارکرد صحیح اتومبیل بسیار حیاتی و مهم است. در اینجا نیز بار دیگر می‌توانید از جوراب زنانه به عنوان یک راه حل موقتی استفاده کنید. اگر در شرایط سختی قرار دارید و دسترسی به تسمه‌ی جدید امکان ندارد، جوراب را تا جایی که می‌توانید محکم گره زده و سپس آن را به جای تسمه جا بزنید. با این ترفند حداقل می‌توانید تا منزل رسیده و تسمه‌ی نو را جایگزین کنید.

۶. مرتب کردن صندوق بار

اگر زمان زیادی را در اتومبیل و در جاده‌ها می گذرانید در اینصورت حمل لوازم زندگی در خودرو توجیه دارد، اما اگر از خودرویتان تنها برای رفت و آمد به باشگاه ورزشی، محل کار، منزل و خرید کردن استفاده می‌کنید قضیه کاملا متفاوت است. برای یک استفاده‌ی دورن شهری و معمول از خودرو پیشنهاد می‌کنیم تا چند سبد خشک‌شویی را در صندوق بار قرار دهید، یکی برای وسایل باشگاه، یکی برای خریدها و یکی هم برای وسایل محل کار. اینگونه دیگر برای پیدا کردن یک چیز نیز ندارید تا کل صندوق را بگردید و به راحتی به همه چیز دسترسی خواهید داشت.

۷. افزایش برد ریموت خودرو

شاید تاکنون برایتان پیش آمده باشد که در یک پارکینگ بزرگ خودروی خود را گم کرده باشید. برخی اوقات می‌دانید که نزدیک خودرو شده‌اید اما همچنان نمی‌توانید آن را پیدا کنید. در این هنگام می‌توانید ریموت اتومبیل را در زیر چانه‌ی خود قرار داده و کلید آن را بفشارید. این اثبات شده است که مایعی که درون سر ما قرار دارد رسانای سیگنال است و می‌تواند باعث افزایش برد امواج ریموت شود. به این ترتیب اگر خودروی شما کمی دورتر نیز باشد خواهید توانست آن را پیدا کنید.

۸. یخ زدایی قفل درب خودرو

در یک زمستان سرد یخ زدن قفل درب خودرو می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود. اگر قفل درب خودرو یخ زده باشد باز کردن آن بسیار مشکل است. در چنین مواقعی می توانید از یک مایع ضد عفونی کننده‌ی دست که در محلول آن از الکل نیز استفاده شده باشد بهره‌گیری کنید. مایع ضد عفونی کننده‌ی دست با پایه‌ی الکلی می‌تواند باعث آب شدن فوری یخ شود. به این روش می‌توانید فورا درب خودرو را باز کرد و وارد آن شوید.

۹. گرم نگه داشتن غذاها

وقتی با خودروی خود برای خرید غذا مراجعه می‌کنید ممکن است غذا در فاصله‌ی بین منزل تا رستوران سرد شود. این قضیه مخصوصا اگر عده ای در منزل منتظر غذا باشند اصلا خوب نخواهد بود. اگر اتومبیل شما مجهز به گرمکن صندلی است غذا را روی آن قرار داده و گرمکن را روشن کنید. اگر بتوانید با تمهیداتی غذا را داخل کاپوت قرار دهید حتی می‌توانید آن را داغ به خانه برسانید. در اینصورت زمانی که غذا به منزل می‌رسد مانند این است که تازه از فر بیرون آمده است.

۱۰. تمیز کردن داشبورد خودرو با روغن زیتون

گرد و خاک، دوده و چرک از عواملی هستند که می‌توانند ظاهر داشبورد اتومبیل شما را خراب کنند. در اینجا نیز مواد غذایی به کمک شما می‌آیند. کمی روغن زیتون را به صورت نم نم روی داشبورد بچکانید و سپس با استفاده از یک فیلتر قهوه جوش اقدام به پاک کردن داشبورد کنید. به این ترتیب ظاهر داشبورد شبیه یک داشبورد نو خواهد شد. چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی این همه از چیزهای مربوط به آشپزخانه در خودرو کاربرد داشته باشند؟

۱۱. محافظت از درهای خودرو

زمانی که به استخر می‌روید حتما فوم‌های شناوری را که برای ایمنی در آب قرار داده شده اند را مشاهده کرده اید. وجود این فوم‌ها برای ایمنی در استخر ضروری هستند اما این فوم‌ها ضمنا گزینه‌ی خوبی برای پیشگیری از برخورد درب خودرو با دیوار گاراژ نیز هستند. فوم‌ها را به صورت افقی بر روی دیوار گاراژ و در محلی که درهای خودرو باز می‌شوند بچسبانید. در این صورت اگر در با سرعت زیاد و یا بیش از اندازه باز شود به فوم‌ها برخورد خواهد کرد و فوم‌ها نیز با جذب کردن ضربه از آسیب دیدگی درب جلوگیری خواهند کرد.

۱۲. پاک کردن باقی مانده‌ی برچسب‌ روی شیشه‌ها

برچسب‌هایی هستند که شما بر روی شیشه‌ی خودرو نصب می‌کنید؛ مثلا ممکن است برچسب گروه موزیک مورد علاقه‌تان یا هر چیزی دیگری را به شیشه‌ی خودروی خود چسبانده باشید. اگر پس از مدتی از تصمیم خود صرف نظر کرده و بخواهید برچسب را جدا کنید بخش‌هایی از آن همچنان بر روی شیشه باقی خواهد ماند که ظاهر شیشه را کثیف نشان می‌دهند. برای پاک کردن آن‌ها یک تکه روزنامه پیدا کنید و آن را با آب خیس کنید.

سپس روزنامه‌ی مرطوب را بر روی باقی مانده‌های برچسب قرار داده و اجازه دهید تا حدود ۱۵ دقیقه در همان حالت باقی بماند. این کار باقی مانده‌ی برچسب را نرم خواهد کرد و به این ترتیب کندن آن‌ها بسیار آسان خواهد شد.
جاده می‌تواند مانند جنگل وحشی باشد. از اتفاقات کوچک مانند ریخته شدن نوشیدنی در خودرو گرفته تا اتفاقات ناگواری مانند پاره شدن تسمه می‌توانند در جاده اتفاق بیافتند، بنابراین نیاز دارید تا برای تمامی این شرایط آماده باشید. این ترفندها را هم در مسافرت‌های برون شهری و هم در مسیر محل کارتان می‌توانید استفاده کنید. با یادگیری این ترفندها شما برای هرگونه شرایطی آماده خواهید بود.

جام جم

کد خبر 77071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha