قدرتمندترین لوتوس تاریخ معرفی شد

پرشین خودرو: شرکت لوتوس همواره در پی تکنیک‌هایی برای کاهش وزن خودرو و بهینه‌سازی پیشرانه بوده است. نتیجه سال‌های تلاش این برند انگلیسی، در ابرخودروی جدید این شرکت دیده می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، زمانی که به مدل ۴۰۰ اسب‌بخاری و قدیمی اِوورا 410 نگاه کنید؛ متوجه می‌شوید که وزن آن حتی پایین‌تر از حد لازم برای ارائه کارایی خوب و مورد انتظار یک خودروی اسپرت است. حالا لوتوس دست به کار شده و خودرویی حتی سبک‌تر و قوی‌تر از اِوورا 410 ساخته است. این محصول که اِوورا GT430 نام دارد، به تعداد محدود ۶۰ دستگاه تولید می‌شود.

خودروی لوتوس اوورا GT430

به لطف موتور شش سیلندر سوپرشارژ که ۴۳۰ اسب‌ بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ اِوورا GT430، قدرتمندترین خودروی جاده‌ای لوتوس به حساب می‌آید. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت ۳.۷ ثانیه زمان لازم دارد و می‌تواند به بیشینه سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند جزئیات کاملی در مورد قیمت آن در دسترس نیست؛ اما می‌دانیم تمام نیروی این خودرو به کمک چهار حالت سواری پویای دلخواه مدیریت می‌شود؛ درایو، اسپرت، مسابقه و آزاد. به کمک این گزینه‌ها راننده می‌تواند از ویژگی جدید کنترل کشش متغیر خودرو که مستقیما به واحد کنترل موتور (ECU) متصل است و میزان لغزش چرخ‌های خودرو را در گزینه‌های مسابقه و خاموش تعیین می‌کند، استفاده کند. پنج سطح از پیش تعیین‌شده برای کشش که بین محدوده لغزش ۱ تا ۱۲ درصد متغیر هستند، روی نمایشگر اطلاع‌رسانی دیده می‌شوند.

طبیعتا تنها گزینه موجود برای سیستم انتقال قدرت این خودرو.، دیفرانسیل عقب لغزش محدود از نوع تورسن با گیربکس شش سرعته دستی است. تایرهای خودرو از نوع میشلن Pilot Sport Cup 2 هستند که نسبت به نسخه‌های قبل ۱۰ میلی‌متر عریض‌تر شده‌اند؛ سایز ۲۴۵/۳۵ برای چرخ‌های ۱۹ اینچ جلو و سایز ۲۹۵/۳۰ برای چرخ‌های ۲۰ اینچ عقب استفاده شده‌ است . چرخ‌های خودرو از آلومینیوم آلیاژی فوق سبک ساخته شده‌اند و در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و همینطور با پرداخت‌ قرمز براق و مشکی ماشین‌کاری‌شده قابل انتخاب هستند.

در کنار پیشرانه قدرتمند این خودرو، مهندسین لوتوس بهترین تکنیک‌های خود را برای کاهش وزن اِوورا GT430 پیاده‌سازی کرده‌اند. این خودرو تنها ۱,۲۵۸ کیلوگرم وزن دارد و به طرز شگفت‌انگیزی، ۷۰ کیلوگرم از مدل 410 GP سبک‌تر است. لوتوس اِوورا GT430 سبک‌ترین خودرویی است که این شرکت تاکنون ساخته است.

اما با وجود این همه کاهش وزن، تغییرات و اضافاتی هم در آیرودینامیک خودرو لازم بوده است. بدنه جدید این مدل با طراحی خاص خود، در قسمت‌های موجی جلو و عقب از فیبر کربن بدون پوشش استفاده می‌کند و با همکاری بال پشتی حجیم خود، بیش از ۲۵۰ کیلوگرم نیروی عمودی به وجود می‌آورد. اسپویلر جدید جلو، تیغه‌های عبور جریان هوا و بادگیر‌ها که از جنس فیبر کربن هستند، به خودروی جدید لوتوس ظاهر خشمگین‌تری می‌دهند.

خودروی لوتوس اوورا GT430

خودروی لوتوس اوورا GT430

داخل کابین، صندلی‌های مسابقه‌ای جدید اسپارکو که از ترکیب چرم و آلکانترا تشکیل شده‌اند، به عنوان استاندارد عرضه می‌شوند. مشتریانی که تمرکز و علاقه بیشتری به ظاهر ریسینگ دارند، می‌توانند از کمربند‌های چهار نقطه‌ای و قاب پشتی تیتانیومی به عنوان گزینه دلخواه استفاده کنند. فرمان، داشبورد، پنل‌های در، تونل انتقال و کنسول وسط هم از ترکیب چرم سیاه و آلکانترا ساخته شده‌اند. لوتوس یک نمایشگر اطلاع‌رسانی لمسی یکپارچه با قابلیت اتصال به گوشی‌های آیفون، بلوتوث، ناوبری ماهواره‌ای و دوربین عقب هم به عنوان گزینه دلخواه ارائه می‌دهد.

جین مارک گِیلس، مدیرعامل لوتوس، می‌گوید:

اِوورا GT430 برای لوتوس خودرویی برجسته و نمادین است. مهندسی انجام‌شده در کاهش وزن و فرمان‌پذیری کارآمد این خودرو در کنار آیرودینامیک تخصصی، اِوورا GT430 را به یک خودروی افسانه‌ای تبدیل می‌کند. این محصول واقعا زیبا است. خیلی دقیق با کربن دست‌ساز پرداخت شده است و به‌روز‌ترین مواد در کاهش وزن و ارتقاء آیرودینامیک آن استفاده شده‌اند.

کد خبر 77126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha