اگر شورای رقابت نبود، قیمت خودرو چه می‎شد؟

پرشین خودرو: در حالی مدیرعامل سایپا معتقد است، قیمت گذاری خودرو باید به بازار محول شود که رئیس شورای رقابت می گوید: مطمئناً اگر نظارت این شورا نبود وضعیت بازار خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان خیلی بدتر از الان می شد.

به گزارش پرشین خودرو، از همان روزهای نخست ورود شورای رقابت به بازار خودرو، انتقادات زیادی به این موضوع از سوی شرکت های خودروساز مطرح شد که چرا قیمت خودرو را باید شورای رقابت تعیین کند. این در حالی است که این شورا بازار خودرو را انحصاری دانسته و براساس قانون خود را ملزم به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو می داند.

شیوا در همین ارتباط در پاسخ به این پرسش که به نظر شما اگر شورای رقابت نبود قیمت‌ها تا چه میزان افزایش پیدا می‌کرد؟ گفته است: مطمئنم اگر شورای رقابت نظارت و کنترلی بر بازار خودرو نداشت وضعیت بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان خیلی بدتر از الان بود. در حال حاضر در بازار آرامش نسبی وجود دارد.

وی اضافه کرده است: اگر خودروهای دیگری به عنوان رقیب پراید در بازار بود آن زمان بازار این خودرو انحصاری نبود و ما قیمت‌گذاری این محصول را انجام نمی‌دادیم. اگر عده‌ای معتقدند که بازار خودروهای پایین‌تر از 45 میلیون تومان انحصاری نیست بیایند بگویند سهم خودروسازان و تنوع محصولات آنها در این بخش چگونه است و آیا مردم در خرید ملزم به خرید محصولات محدودی هستند یا قدرت انتخاب دارند؟

اظهارات رئیس شورای رقابت در انحصاری بودن بازار خودرو در حالی مطرح می‌شود که مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفته است: قیمت گذاری خودرو باید توسط بازار انجام شود. در قیمت گذاری دستوری هم مصرف کننده و هم تولیدکننده ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه اگر قیمت‌گذاری توسط بازار انجام شود تولیدکننده باید از سیاست های بازار تبعیت کند، افزود: بهترین کار این است که روش قیمت گذاری تغییر پیدا کند.

 

 

تسنیم

کد خبر 77194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha