نخستین قطار ایران-افغانستان تا 2 هفته آینده به حرکت درمی‌آید

پرشین خودرو: معاون برنامه‌ ریزی شرکت راه‌آهن گفت: نخستین قطار باری از ایران به سمت افغانستان 2 هفته آینده حرکت می‌کند.

به گزارش  پرشین خودرو،  سایت افغانستان خبرگزاری فارس،«نورالله بیرانوند» معاون برنامه‌ ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل شرکت راه‌آهن گفت: نخستین قطار باری از ایران به سمت افغانستان 2 هفته آینده حرکت می‌کند.

وی افزود: با حرکت این قطار از ایران به افغانستان به طور رسمی، بهره برداری از کریدور شرق -غرب آغاز می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: همزمان با تکمیل قطعه یک راه‌آهن ایران- افغانستان، ساخت قطعه دوم به طول 80 کیلومتر در شهر هرات توسط شرکت‌های ایرانی آغاز می‌شود.

بیرانوند با اشاره به ساخت قطعه یک این خط آهن گفت: ساخت قطعه یک این مسیر ریلی با حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران انجام و کل هزینه‌های این طرح از سوی دولت ایران برای کمک به دولت افغانستان تأمین‌ شده است.

معاون برنامه‌ ریزی و اقتصاد حمل ‌و نقل شرکت راه‌آهن افزود: همزمان با تکمیل این قطعه، طرف افغان قطعه دوم را به طول 80 کیلومتر در شهر هرات آغاز خواهد کرد و این قطعه نیز توسط شرکت‌های ایرانی ساخته می‌شود.

وی از انجام مطالعات قطعه سوم حدفاصل هرات تا مزار شریف توسط چینی‌ها خبر داد و گفت: با تکمیل این قطعه کریدور بین‌المللی ریلی ایران- افغانستان- قرقیزستان -تاجیکستان- چین تکمیل خواهد شد و می‌توان ظرفیت جدیدی برای ترانزیت کالا در این منطقه ایجاد کرد.

بیرانوند با بیان اینکه ساخت راه‌آهن در داخل افغانستان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، تصریح کرد: توسعه ریلی در افغانستان علاوه بر شکوفایی رشد اقتصادی برای این کشور، رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورهای منطقه را فراهم می‌کند.

با سفر «محمد یما شمس» رئیس راه آهن افغانستان به تهران، تفاهمنامه همکاری های ریلی بین ایران و افغانستان امضا شد.

کد خبر 77265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha