با ورود مهر تایید اصالت؛ قطعات قاچاق از بازار جمع می شود

پرشین خودرو: برای رها شدن از معضل قطعات بی کیفیت و قاچاق باید بحث برندینگ و اصالت در مورد قطعات خودرو از سوی انجمن صنفی اعمال شود و این مهم نیاز به یک قانون قوی دارد.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن اعلام این مطلب گفت: ما اصرار داریم تا بر روی موضوع برندینگ و مالکیت معنوی در کشور کار شود اما در حال حاضر انجمن به دلیل خلا قانونی اهرم اجرایی ندارد تا بتواند از حضور کالاهای نامرغوب در بازار و حتی تعمیرگاه ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: تنها کاری که انجمن قطعه سازان ایران می تواند انجام دهد این است که از طریق گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی ورود و حضور این بی کیفیت ها را دنبال کند.

بیگلو تاکید کرد: در اصل هر قطعه ای که می خواهد وارد کشور شود باید مهر تایید و اصالت را از انجمن تهیه کرده و این نشان بر روی قطعه حک شود این اتفاق دقیقا در صنایع الکترونیک و موبایل نیز می افتد و این تاییدیه صنفی بسیار در بازار موثر بوده است.

 

همکاری با چینی ها محدود است!

دبیر انجمن قطعه سازان ایران در مورد نقش قطعه سازان ایرانی در تامین قطعات خودروهای چینی تولید داخل گفت: هنوز فعالیت خاصی با این سازندگان نداریم و تنها بعضی از اعضای انجمن برخی از محصولات مانند رادیاتور را در اختیار این خودروسازان می گذارند.

وی در مورد دلایل کم رنگ بودن داخلی سازی در برندهای چینی گفت: قیمت قطعه سازان چینی بسیار رقابتی است و کیفیت این قطعات نیز با تولیدات ما تفاوت دارد یعنی قیمت چینی ها پایین و کیفیت قطعات نیز پایین است اما ما در ایران به دنبال رسیدن به استانداردهای اروپا هستیم زیرا فکر می کنیم لیاقت ایرانی ها بیش از این است که سوار خودروی بی کیفیت چینی شوند.

بیگلو تاکید کرد: مطمئن باشید اگر خودروی اروپایی با کیفیت مشخص و قیمتی منطقی وارد کشور شود دیگر کسی خودروی چینی نمی خرد بنابراین دنبال مشارکت در ساخت این قبیل خودرو ها نیستیم.

 

تولید کننده ما قاچاقچی نیست

مازیار بیگلو در واکنش به برخی از صحبت های صورت گرفته در مورد نقش قطعه سازان در واردات محصولات و فروش به جای کالای ایرانی گفت: این حرف خنده دار است زیرا اساسا برای تولید کننده صرف نمی کند که به جای تولید کالای قاچاق وارد کند.

وی ادامه داد: قطعه سازان ما آنقدر مشکلات ریز و درشت دارند که دیگر فکرشان را درگیر واردات به جای تولید نمی کند. وقتی بنده کارخانه تولید رینگ دارم و سال ها زحمت کشیده ام دیگر چه منطقی دارد که دست به واردات رینگ  با مجوز و یا  قاچاق بزنم؟

دبیر انجمن قطعه سازان ایران با رد اتهام مشارکت قطعه سازان داخلی در قاچاق قطعات به داخل گفت: آن چیزی که به صورت قاچاق و غیر قاچاق وارد می شود توسط کاسب کاران و دلالان اتفاق می افتد و هیچگاه یک تولید کننده شان خود را در این حد پایین نمی آورد.

وی با اشاره به قدمت صنعت قطعه سازی در ایران گفت: کسی که 20 سال در بازار کار کرده است و فنون کار را یادگرفته دست به تخریب تولید داخلی نمی زند.

کد خبر 77357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha