کد خبر 77482
۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
بی کیفیت ترین خودرو های دنیا+تصویر

پرشین خودرو: خودرو ارزان همیشه می‌تواند یک گزینه مناسب باشد و غالب افرادی که زندگی مشترک شروع کرده‌اند و یا اولین خودرو را می‌خواهند تهیه کنند، استقبال خوبی از این خودروها می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو،  این خودروها که در آن تولیداتی از کشورهای هند، چین و حتی ژاپن را مشاهده می‌کنید، 5 خودرو ارزان‌قیمت  و بی کیفیت ترین خودرو های دنیا هستند. این خودروها به شرح زیر هستند:

تاتا نانو

تولید این خودرو در هندوستان، در سال 2008 آغاز شد و توانست لقب ارزان‌ترین خودرو شهری دنیا را از آن خود کند. این خودرو اسماً 4 نفره است و البته بعید است توان جابجایی 4 نفر را داشته باشد. زیرا نانو، پیشرانه 2 سیلندر دارد و 624 سی‌سی حجم موتور آن است. حداکثر سرعت آن نیز در حدود 95 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در هند، در حدود 7.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

باجاج RE60

شرکت باجاج که محصول مشهور آن در ایران موتورسیکلت‌های طرح وسپا و بوکسر است، برای رقابت با تاتا نانو، اقدام به ساخت این خودرو بسیار ارزان نمود. این خودرو که حداکثر تا 60 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد، برای مسیرهای پرترافیک و برای استفاده در شرکت‌های تاکسی‌رانی طراحی‌شده است. قیمت خودرو RE60 در حدود 11.5 میلیون تومان است. البته شاید یک دافعه جدی این خودرو چهره زشت آن باشد! که یک امر طبیعی است. زمانی که خودروها ارزان‌تر می‌شوند، طراحی آن‌ها ساده‌تر می‌شود.

سوزوکی ماروتی مدل 800

این خودرو که تنها در آسیا به فروش می‌رسد، با 3 سیلندر و 800 سی‌سی حجم پیشرانه و حداکثر سرعت 112 کیلومتر بر ساعت، یکی از پرطرفدارترین هاچ بک های آسیایی است. جالب اینجاست که در حدود 3 میلیون خودرو از این مدل تولیدشده است و قیمت آن در حدود 17 میلیون تومان است. البته مدل‌های دیگری از این خودرو نیز در دست تولید است و مدل‌های دیگر آن تغییرات قابل‌توجهی داشته‌اند.

 جیلی MR

 

در ایران با تعدادی از محصولات شرکت جیلی آشنا شده‌ایم. مدل MR جیلی که تولید این شرکت چینی است و با لوگوی متفاوتی در ایران دیده‌شده است. این خودرو در سال 2000 تولید شد و پیشرفت‌های ظاهری بسیاری را تا امروز تجربه کرد. ولی مدل پایه آن‌که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، به قیمتی در حدود 21 میلیون تومان به فروش می‌رسد. تفاوت این هاچ بک چینی، دارا بودن آپشن‌های متعددی به نسبت سایر تولیدات ارزان دنیا است. آپشن دار بودن خودروهای چینی موردی است که در تمام محصولات مشاهده می‌کنید. هرچند که عملکرد طولانی‌مدت آن‌ها تضمین نشده است.

اگر قصد معرفی مورد ششم ارزان‌ترین خودرو را داشتیم، به پرایدهای تولیدی شرکت سایپا اشاره‌ می‌کردیم. شاید توجیه اینکه پراید کماکان تولید می‌شود هم همین موضوع باشد که این شرکت توانسته است با حدود 21 میلیون تومان و یا معادل آن حدود 5000 دلار، خودرویی (تابوت مرگ!) تولید کند که ظرفیت 4 نفری دارد!

برنا

 

کد خبر 77482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث ترین

آخرین اخبار