ایجاد سامانه ارایه بین‌المللی محصولات

پرشین خودرو: جلسه کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران روز یکشنبه دوم مرداد ماه با حضور اعضای این کمیسیون برگزار و موضوع ساخت سایتی به منظور ارایه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های ایرانی به طرف‌های خارجی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، در این جلسه نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز که سایت ITFA را برای اتصال تجار این استان به شرکتهای خارجی ایجاد کرده‌اند، تجارب خود را در اختیار اعضای کمیسیون گذاشتند. نماینده اتاق بازرگانی البرز با ذکر این که تاکنون بیش از هزار و 600 محصول در این سایت قرار گرفته گفت: در نتیجه فعالیت این سامانه بیش از 40هیات خارجی به ایران آمده و البته مذاکراتی هم برای اتصال به کشورهای استونی و مجارستان نیز انجام شده تا به بازار اروپا ورود کنند.

محمدرضا طلایی رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی نیز گفت: اتاق اصناف قصد داشته انجمن مدیریت فناوریهای نوین را راهاندازی کند اما این انجمن فعلا نهایی نشده و لذا به اتاق ایران پیشنهاد داده شده کارگروه مشترکی با اتاق اصناف تشکیل دهد تا تشکیل این انجمن با رویکرد کل نگر تسهیل گردد.

طلایی در این جلسه همچنین به موضوع فعالیت کسب و کارهای نوین و نوآور در بستر فناوری و مشکلات به وجود آمده در مسیر فعالیت آنها اشاره کرد و تشکیل تشکل¬های تخصصی در این حوزه را یکی از مهمترین اولویت های ضروری در راستای تحقق کارآفرینی و نیل در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست.

وی ادامه داد: به همین منظور قرار است کارگروه مشترک و نشستی تخصص با اتاق اصناف برگزار شود که کلیه¬ی فعالان و دست¬اندرکاران این حوزه نیز میتوانند در آن شرکت کنند و در آنجا به استارت‌آپها برای ورود به صنعت و بررسی مسایل آنها کمک میشود.

رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران با ذکر این مساله که امروز استارتاپها تقریبا در همه موضوعات مختلف ورود کردهاند گفت: باتوجه به گستره عظیم فعالیت استارت‌آپها، نمی‌توان کل اصناف کشور را زیرمجموعه یک نهاد خاص برد و موضوضع تسریع در سامان بخشی فعالان در تشکل های تخصصی را بایسته کرده است.

در این جلسه همچنین اعلام شد در جلساتی که اتاق بازرگانی با اتاق اصناف ایران داشته سعی بر این شده است که از ایجاد تداخل بین حوزههای مختلف جلوگیری شود.

به گفته طلایی درخواست تشکیل کارگروه مشترکی میان اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصناف داده شده تا اتاق ایران بتواند از هر طریق ممکن به صنوف مختلف خصوصا صنوف حوزه ICT کمک کند.

رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران در این جلسه با انتقاد از معیارهای سنجش شرکتهای دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر وقتی بحث IT مطرح میشود برخی معتقدند که شرکتها میبایست به معاونت علمی مراجعه کنند و معاونت علمی نیز میگوید که تنها به شرکتهای دانشبنیان حوزه ICT خدمات ارایه میدهد و البته معیار روشنی برای سنجش دانشبنیان بودن یا نبودن شرکتها نیز در دست نیست.

خسرو سلجوقی عضو کمیسیون و عضو هیات علمی سازمان فناوری اطلاعات نیز با انتقاد از دولتی شدن اقتصاد و نادیده گرفتن بخش خصوصی، در خصوص نمایشگاه الکامپ گفت: در شرایط حاضر به نظر میرسد که هدف ما از برگزاری نمایشگاه این است که بگوییم ما نیز صنعت ICT داریم اما واقعیت این است که با اهداف تعیین شده برای این نمایشگاه فاصله زیادی داریم.

کد خبر 77484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha