نمره منفی فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافری و راه‌آهن

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل وزیر راه با تشریح گزارش تیم بازرسی آخوندی به مخالفت خود با طرح تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: طبق گزارش تیم بازرسی ترمینال فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های راه‌آهن، مشخص شد که همگی دارای اشکال هستند.

به گزارش  پرشین خودرو، مهرداد تقی زاده در جلسه کمیته مشتری‌مداری با بیان این‌که ارائه خدمات سطح بالا مانند یک ویترین عمل می کند گفت: افزایش قیمت بلیت‌ها و درخواست بودجه مورد نیاز به این ویترین نیاز دارند و مستحضرید که نمایندگان مجلس و دولت برای تایید خواسته‌های ما به خدمات و کیفیت ارائه شده در حمل‌ونقل مسافر توجه می کنند.

وی با بیان این‌که مطابق خواسته وزیر راه در نظر داریم سیستمی برای افزایش سطح خدمات راه اندازی و مورد پایش قرار دهیم، یادآور شد:در گذشته طرح تکریم ارباب رجوع اجرا شد که من از مخالفان آن بودم. چراکه معتقد بودم به جای شعار و نمایش دادن باید عمل کرد و با لبخند پاسخ دادن مشتری مداری محسوب نمی شود. هدف از مشتری مداری جلب رضایت مردم است. به طور مثال شرکت های تراز اول در سایر کشورها طوری به مشتری خدمات و محصول ارائه می کنند که شاید گذر مشتری هیچگاه به نمایندگی نیفتد. پس این بحث رضایت ظاهری نیست.

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید در نظر داشته باشید که برنامه ها و تصمیماتی که در این کمیته اتخاذ می‌شود نباید با دستورالعمل‌ها و قوانین سایر نهادها و سازمان های بالادست بخش‌ خصوصی و غیر دولتی در شقوق مختلف منافات داشته باشد. پس باید در نظر داشت که سازمان‌های تابعه وزارتخانه بر مشتری مداری و حقوق مسافر نظارت دارند و ایرلاین ها و شرکت ها مسافربری ریلی و جاده‌ای باید از قوانین سازمان‌های بالادستی خود تبعیت کنند.

وی افزود:برخی مشکلات پرهزینه و برخی مشکلات دیگر بدون هزینه می‌باشند به طور مثال جلوگیری از تاخیر در هواپیما و قطار جزو مشکلات هزینه بر هستند چراکه به تجهیزات و امکانات نیاز دارند. اما پاسخ مناسب جزو اقدامات بدون هزینه است. از طرفی تاخیر جزو اقدامات زمان بر است اما جبران تاخیر از نظر جلب رضایت مشتری جزو مشکلات کوتاه مدت محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که طبق گزارش تیم بازرسی وزیر راه و شهرسازی از اوضاع ترمینال‌های فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های راه‌آهن، مشخص شد که همگی دارای اشکال هستند، اظهار کرد: طرح تیک انتهای کار نیست بلکه ابتدای کار است. به‌طوری که ابتدا در مرحله اول و دوم و سوم یکسری اشکلات را رفع می گردد و آن زمان فعالیت اصلی کمیته در راستای ایجاد حس خشنودی(delight) در مشتری آغاز می شود.

به گفته تقی زاده نبود اینترنت بی‌سیم مناسب (Wi-Fi)، عدم وجود اتاق کودک (Mother Room)، عدم وجود کافی‌شاپ در سالن Boarding (Coffee Shop)، عدم وجود درب سرویس بهداشتی معلولین،‌ خاموش بودن LCDهای سالن Boarding، ناکارامد بودن استفاده از اتوبوس از فرودگاه به سمت پارکینگ برای مسافران ورودی و عدم وجود وسیله جایگزین و مشکل تعمیر آسانسور معلولین سالن ترانزیت در فرودگاه ها مشهود است.

تسنیم

کد خبر 77507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha