کد خبر 77508
۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
تنها 2 قطار در ایران 5 ستاره هستند

پرشین خودرو: مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه تا نوروز 97 شرکت‌های ریلی مسافری رتبه‌بندی می‌شوند گفت: در حال حاضر دو قطار فدک و زندگی رجاء در ایران 5 ستاره هستند.

به گزارش  پرشین خودرو،  علی کاظمی‌منش در نشست خبری صبح امروز با بیان این که در چهارماه اول سال جاری شاهد افزایش کیفیت خدمات به مسافران در بخش ریلی بوده‌ایم اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 71 واگن مسافری بازسازی و نوسازی شده‌اند که تا رضایت مردم از جابجایی از طریق راه‌آهن افزایش یابد.

وی همچنین از راه‌اندازی 5 قطار گردشگری در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر قطار گردشگردی تهران- سوادکوه فعال است و برنامه داریم قطار گردشگری آذربایجان، کرمان، بندرعباس، خوزستان و لرستان هم در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.

کاظمی‌منش تاکید کرد: راه‌اندازی قطارهای گردشگری توسط بخش خصوصی و حمایت دولت در راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن همچنین از ورود بیست و یکمین قطار گردشگری خارجی تا پایان شهریورماه به کشورمان خبر داد و گفت: تا پایان سال سه قطار گردشگری خارجی دیگر هم از مرز سرخس وارد کشور می‌شود. به این ترتیب در پایان امسال 26 قطار گردشگری وارد کشورمان شده است.

وی همچنین با اشاره به رتبه‌بندی شرکت‌های قطارهای مسافری اظهار داشت: اقدامات رتبه‌بندی شرکت‌ها دو ماه است که شروع شده و برای انجام این ماموریت از مشاوران خبره استفاده کرده‌ایم. قرار بر این است که بعد از نظارت و تهیه بانک جامع آماری از قطارهای مسافری طرح رتبه‌بندی به تصویب برسد.

کاظمی‌منش افزود: قرار بر این است که تا نوروز 97 قطارهای مسافربری کشور رتبه‌بندی شده باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا قطارهای 5 ستاره مورد تایید راه‌آ‌هن هستند گفت: طبق مصوبه راه‌آهن شرکت‌های حمل و نقل ریلی از راه‌آهن درخواست می‌کنند تا با تایید راه‌آهن قطار مورد نظر عنوان 5 ستاره را بگیرد.

وی افزود: آیتم‌های متعددی برای 5 ستاره شدن قطارها در نظر داریم که براساس آنها رتبه‌بندی انجام می‌شود و در حال حاضر تنها دو شرکت رجاء و فدک دو قطار 5 ستاره دارند که این قطارهای 5 ستاره در مسیر تهران – مشهد، قم- مشهد و تهران- شیراز در حال فعالیت هستند. امیدواریم مسیر فعالیت‌ این قطارها به سایر استان‌ها هم برسد.

کاظمی‌منش تاکید کرد: رتبه‌بندی شرکت‌ها حق انتخاب به مسافران می‌دهد که بتوانند با اطلاع از خدمات قطارها نسبت به انتخاب آنها اقدام کنند.

ایلنا

کد خبر 77508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Amir ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    0 0
    قطارهای مسیر کرمان اصلا ستاره ای ندارند کثیف ترین و آشغال ترین قطارها هستند