کد خبر 77509
۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
سن ناوگان ریلی بالاست

پرشین خودرو: دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: توسعه بخش ریلی در برنامه ششم ازجمله اولویت ها بوده که این امر با مشارکت بخش خصوصی و دولت در مسیر پیشرفت قرار‌ خواهد گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، مجید بابایی دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نخستین گردهمایی ایده های نوین در بخش ریلی مسافری اظهار کرد: بخش مسافری نسبت به باری از اهمیت بیشتری برخوردار است به همین جهت مهم ترین اهداف نخستین گردهمایی ایده های نوین در بخش مسافری که مهر ماه برگزار می شود جذب ایده های جدید و راه حلی مبتنی بر فعالیت های امروزی، همچنین تجاری سازی این صنعت است.

وی همچنین ادامه داد: ایده های نوین حول 6 محور ارتقای کیفی خدمات سفر، ارتباط با مشتریان، بهبود فناوری مورد استفاده، راهکار های افزایش درآمد، شیوه های کنترل و فروش بلیت و ایده های جدیدی برای قطار های خاص گردشگری خواهد بود.

بابایی با اشاره به اهمیت توسعه بخش ریلی در کشور بیان کرد: توسعه بخش ریلی در برنامه ششم ازجمله اولویت ها بوده و این امر با مشارکت بخش خصوصی و دولت در مسیر شکوفایی و پیشرفت قرار‌ خواهد گرفت.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته عنوان کرد: انجمن صنفی به منظور توسعه این بخش 6 سیاست ارتقای کیفی خدمات و سطح رضایتمندی مشتریان، اعتلای جایگاه انجمن در سیاستگذاری، افزایش سهم حمل و نقل ریلی، توجه به شرکت های فعال در حوزه، فعال شدن برنامه کلان خدمات ریلی و ارتقا تخصصی بنگاه های فعال را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه تشریح کرد: اگر صنعت ریلی دغدغه حمل و نقل در کشور بوده باید سرمایه گذاری لازم در آن صورت گیرد چراکه عمر ناوگان ریلی بالا و سیستم های ذیربط بالا بوده و همچنین نیاز به ورود قطارهای سریع السیر به کشور الزامات در این بخش خواهد بود.

بابایی با توجه به اینکه 30 درصد ناوگان ریلی کشور متعلق به بخش خصوصی بوده 70 درصد باقی مانده متعلق دولت است تصریح کرد: 24 هزار واگن باری و‌ 2 هزار واگن مسافری در کشور وجود دارد که این تعداد واگن به ترتیب 40 میلیون تن بار و 25 میلیون مسافر در کشور جابجا کرده اند.
 

کد خبر 77509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha