کد خبر 77519
۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

پرشین خودرو: دانشمندان می گویند ترکیباتی را در یکی از ماه های سیاره زحل یعنی تایتان شناسایی کرده اند که احتمال وجود حیات در آن را تقویت می کند.

 

به گزارش«پرشین خودرو»، به نقل از ورج، ستاره شناسان می گویند ترکیبات شیمیایی شناسایی شده در تایتان زیست برخی انواع میکروارگانیسم ها را در آن ممکن می کند. این در حالی است که قمر یادشده بسیار سرد بوده و در فاصله بسیار زیادی از خورشید قرار دارد.

به گفته محققان مولکولی در اتمسفر تایتان شناسایی شده که می تواند منجر به شکل گیری سلول های زنده شود و شواهدی وجود دارد که این مولکول در سطح این قمر زحل هم وجود دارد.

ترکیب شناسایی شده که وینیل سیانید نام دارد بعد از ۱۳ سال تحقیق و بررسی در مورد جو قمر تایتان شناسایی شده و در بخش فوقانی آن قرار دارد.

دانشمندان می گویند تایتان یکی از قمرهای منظومه شمسی است که احتمال وجود اشکالی از حیات در آن بیش از هر قمر و سیاره دیگری در منظومه مذکور وجود دارد. تایتان دارای اتمسفر ضخیمی است که عمدتا از نیتروژن و دیگر ترکیبات مشابه با جو کره زمین ساخته شده است. شناسایی وینیل سیانید در جو تایتان با استفاده از تلسکوپ پیشرفته و بسیار حساس ALMA صورت گرفته که متشکل از ۶۶ تلسکوپ مستقل دیگر بوده و در صحرای Atacama شیلی نصب شده است.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

کد خبر 77519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha