کد خبر 77600
۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
افت خودرویی‌ها در معاملات امروز بورس

پرشین خودرو: در دومین روز معاملات بورس تهران در هفته جاری شاخص کل با ۷۰ واحد مواجه شد. امروز در گروه خودرو و فلزات اساسی تعداد زیادی از نمادها با حجم بالای معامله، کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند. اما قندی‌ها به جز در چهار نماد با رشد مواجه بودند.

به گزارش پرشین خودرو، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۰ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۴۹۱ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز پس از ۱۲ واحد رشد تا عدد ۱۷ هزار و ۷۷۷ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور پس از ۳۷ واحد افزایش عدد ۸۹ هزار و ۷۴۱ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۸۲ واحد رشد وارد کانال ۵۷ هزار و ۹۷ واحدی شد، اما شاخص بازار دوم با ۲۵ واحد افت همراه شد.

نماد شرکت پالایش نفت تهران با ۹۷ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش را در نوسانات سعودی دماسنج بازار داشت و پس از آن نماد توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس سعی کردند دماسنج بازار را به سمت بالا هدایت کنند، اما در طرف مقابل نماد گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین سعی کردند شاخص‌ها را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه فلزات اساسی بیش از ۷۴ میلیون سهم به ارزش ۱۶ میلیارد تومان در ۶۸۵۴ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه اکثر شرکت‌هایی که سهم‌شان با حجم بالای معامله روبه‌رو بود روند کاهشی در قیمت پایانی سهم‌شان را تجربه کرده‌اند.

در گروه خودرو نیز بیش از ۶۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در ۶۶۷۲ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه تعداد زیادی از سهم‌هایی که با حجم بالایی از داد و ستد روبه‌رو بودند در قیمت آخرین معامله و قیمت نهایی شاهد روند کاهشی شدند.

اما قندی‌ها به جز در چهار نماد مابقی با افزایش در قیمت سهم‌شان روبه‌رو بودند. در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز تنها سه نماد توانستند در قیمت پایانی خود روند افزایشی را تجربه کنند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۱ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۴ هزار و ۲۶۳ نوبت داد و ستد بود.

اما آیفکس امروز با نیم واحد افت همراه شد و به رقم ۹۲۰.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۱۹ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به بیش از ۱۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

ایسنا

کد خبر 77600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha