نبرد تمام عیار 7کراس‌اوور جذاب با پژو 2008

پرشین خودرو: با آغاز سال 96 خیل کثیری از خودروهای این کلاس در بازه 100 تا 200 میلیون تومان در حال تلاش برای فروش بیشتر و بیشتر بوده به طوری که تا پایان سال شاهد رقابت بسیار سختی ما بین 8 خودروی برجسته اروپایی و شرقی در این بخش از بازار ایران خواهیم بود که همه تلاش دارند بیشترین فروش ممکن را از آن خود کرده و بر محصول تولیدی 2008 غلبه کنند.

به گزارش پرشین خودرو، این گزارشی درباره نبرد تمام عیار هفت کراس‌اوور کوچک اما جذاب است که توسط برندهای مشهور آسیایی و اروپایی تولید شده و اخیرا در بازار ایران گردهم آمده اند. بازار کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت که در جهان با سرعتی زیاد در حال گسترش است به واسطه میل بسیاری از خانواده‌های کم جمعیت در ترجیح این کلاس خودرویی به جای مدل های هاچ‌بک یا سدان، حجم قابل تاملی داشته و بنا به گفته برخی کارشناسان، نیمی از فروش سالانه بازار کراس اوورها را به خود اختصاص داده است.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008
 از سال گذشته پای این قضیه به ایران نیز باز شده و پس از عرضه سانگ‌یانگ تیوولی، رنو کپچر و نیسان جووک به بازار، و همچنین آغاز تولید مدل 2008 پژو، این بازار بیش از همیشه رقابتی شده است. البته سال گذشته رقابت در این بخش چندان شدید نبود و ما تنها سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر را به شکلی پرفروغ در بازارمی دیدیم.  با این حال و با آغاز سال 96 خیل کثیری از خودروهای این کلاس در بازه 100 تا 200 میلیون تومان در حال تلاش برای فروش بیشتر و بیشتر بوده به طوری که تا پایان سال رقابت بسیار سختی را در این بخش شاهد خواهیم بود. شناخت مناسب از خودروهای این رده و نیز شرایط فعلی کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت می تواند به خریداران ایرانی کمک کند تا در روند خرید یک خودرو در این رده از بازار آگاهانه انتخاب کنند. 
 
هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
نگاهی به لیست امکانات، وضعیت ایمنی، تکنولوژی‌های ارتباطی، کیفیت ساخت، هندلینگ و قدرت موتور و گیربکس در کنار قیمت این هفت مدل خبر از تفاوت‌های گسترده میان محصولات تویوتا، هوندا، اوپل، میتسوبیشی، پژو، رنو، نیسان و سانگ‌یانگ می‌دهد. ببینیم هر یک از این خودروها چه تجهیزاتی دارند و خرید کدام یک از آنها معقول تر است چرا تجربه رانندگی با هر یک از این هشت مدل حکایت از عمق تفاوت‌های ساختاری میان این محصولات دارد. در عین حال جالب است که فروش این خودروها در سال 2016 در بازار اروپا که پذیرای بیش از 25 مدل مختلف است به ترتیب برای رنو کپچر، پژو 2008، نیسان جوک، سانگ‌یانگ تیوولی و تویوتا CH-R معادل 215 هزار دستگاه، 175هزار دستگاه، 98 هزار دستگاه، 11 هزار دستگاه و هفت هزار دستگاه است که گویای نکات بسیاری است.
 
تویوتا CH-R 
تویوتا که با ساخت این مدل سعی داشته تا تلفیقی جدید از رانندگی اسپورت در کنار حس قدرت یک شاسی بلند را با هم درآمیزد، نام جالبی را برای مدلCHR که مخفف Coupe High Rider به معنای کوپه بلند سوار است، را برگزیده و تلاش دارد با عرضه این خودرو به سلطه برندهای فرانسوی در این بخش از بازار اروپا پایان دهد.

 

 
 هفت دلاور علیه پژو 2008
 این خودرو تعریف جدید تویوتا از یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت بوده و به عنوان جنجالی ترین پروژه تویوتا در سال های اخیر شناخته می شود. طراحی منحصر به فرد سی‌اچ-آر یکی از مهمترین مشخصه های این خودرو بوده و در کنار امکانات ایمنی و مصرف سوخت مناسب، این خودرو را تبدیل به یک گزینه جذاب نموده است.
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
تویوتا این مدل را با دو موتور بنزینی توربو و هیبریدی در ایران عرضه می‌کند. تبلیغات گسترده پیرامون سی-آچ آر و نیز طراحی فضایی بدنه باعث شده تا به محض تحویل سری اول از این خودرو به بازار ایران، قیمت آن در نمایشگاه ها تا 50 میلیون تومان افزایش یافته و از 180 میلیون به 230 میلیون تومان رسیده است. از جمله نکات مثبت این خودروی ژاپنی یکی طراحی فضایی و دیگری ایمنی بالای آن است.  در عین حال مصرف سوخت خودرو کاملا اقتصادی است و تا حدی ما با اتاقی پر آپشن از تویوتا طرفیم که جاذبه بسیاری برای خریداران دارد. در عین حال قیمت سی-اچ آر واقعا گزاف است و با رقبای خود فاصله ای 50 تا 100 میلیون تومانی دارد. وزن اتاق نیز سنگین تر از باقی رقبا است در حالی که موتور چندان قدرتمندی ندارد و شما را در مانورهای سریع تنها می گذارد. 
 
هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
در عین حال سی-اچ آر به دلیل شیوه طراحی بدنه اتاقی جاداری ندارد که این یک پوئن منفی دیگر است. با این وصف اگر سی- اچ آر خوب می فروشد چون تویوتا محبوب است اما واقعا ارزش این قیمت را نداشته و به دلیل مونتاژ در ترکیه، در مقایسه با محصولات تویوتا که در آمریکا یا استرالیا تولید می شوند، کیفیت ساخت بالایی نیز ندارد. توصیه نا این است که این خودرو را نخرید.
 

مشخصات کلی : 

 
موتور : 1800 سی‌سی
قدرت موتور : 122 اسب بخار
نمونه هیبریدی:‌ دارد
چهارچرخ محرک : دارد (AWD)
نوع جعبه‌دنده : اتومات سی‌وی‌تی - مولتی درایو
وضعیت ایمنی : عالی / 5 ستاره از موسسه اروپایی انکپ
قیمت : بین 180 تا 230 میلیون تومان
نمره : 3/5 از 5

 


 
نیسان جووک
قدیمی ترین خودروی این کلاس است که با توجه به اعتبار برند نیسان شرایط خوبی از لحاظ فروش دارد. گرچه نمونه توربوی جوک با کد اسپورت از قدرتی 175 اسب بخاری و قیمتی 175 میلیونی برخوردار است، اما این کراس اوور کوچک ژاپنی حتی در مدل پایه توانسته به لطف طراحی متفاوت و خارج از عرف در زمانی اندک به سهمی مناسب در بازار ایران دست پیدا کند. 
 
هفت دلاور علیه پژو 2008
البته قیمت نسبتا مناسب نمونه پایه در کنار وزن اندک 1175 کیلوگرمی هم مزید بر علت است تا این خودرو ویژگی‌های اسپورتی برند نیسان را به خوبی نشان دهد.
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008
 
متاسفانه اتاق خودرو بسیار قدیمی است و موتور خودرو در مدل پایه توان بالایی ندارد. توصیه ما ین است که از خرید نیسان جووک پرهیز کنید چرا که اتاق تنگ و کوچکی دارد.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
مشخصات کلی :
موتور : 1600 سی‌سی
قدرت موتور در نمونه پایه : 127 اسب بخار
نمونه هیبریدی:‌ ندارد
چهارچرخ محرک : سیستم (AWD) با کنترل دستی
نوع جعبه‌دنده :اتوماتیک سی‌وی‌تی
وضعیت ایمنی : خوب / 5 ستاره از موسسه اروپایی انکپ
قیمت : بین 135 تا 175 میلیون تومان
نمره : 3 از 5

 

رنو کپچر
زیباترین خودروی این جمع یک خودروی مدرن با انبوهی از تکنولوژی‌های ارتباطی، وزن اندک 1180 کیلوگرمی و سواری راحت است که با قیمتی نسبتا مناسب از زمان ورود به بازار توانسته بیش از دو هزار دستگاه در ایران فروش داشته باشد. سیستم ارتباطی ار لینک2 در کنار آپشن های متعدد باعث شده تا مدل کپچر از پرطرفدارترین خودروهای وارداتی بازار باشد. 
 
هفت دلاور علیه پژو 2008
رنو برخلاف نیسان اساسا مدل کپچر را یک کراس اوور اسپورت معرفی نکرده و در ساخت این مدل نهایت تلاشش را کرده تا خودرویی خانوادکی، کم مصرف و زیبا بسازد.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
ازینرو است که کپچر بدون اغراق خودرویی ایده آل برای هواخواهان اتومبیل های بی دردسر و ساده است که تنها قصدشان از سواری با اتومبیل استفاده روزمره، و حمل و نقل اقتصادی است و نه چیزی بیشتر. کپچر برای خرید گزینه مناسبی است.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008
 
مشخصات کلی :
موتور : 1200 سی‌سی توربو
قدرت موتور : 120 اسب بخار
نمونه هیبریدی:‌ ندارد
چهارچرخ محرک : ندارد
نوع جعبه‌دنده : 6 دنده اتوماتیك 2 كلاچه
وضعیت ایمنی : عالی / 5 ستاره از موسسه اروپایی انکپ
قیمت : بین 110 تا 120 میلیون تومان
نمره : 4 از 5
 

 
 
سانگ‌یانگ تیوولی
با وزن 1300 کیلوگرم یکی از سنگین‌ترین خودروهای این گروه است که سهم بازار خوبی را در دو سال اخیر بدست آورده و فروشی بالغ بر 6 هزار دستگاه را در ایران به ثبت رسانده است. امسال قرار است با عرضه نمونه کشیده xlv ، سهم فروش تیوولی حفظ شود گرچه این امر بعید است. کیفیت ساخت تیوولی گرچه به پای تویوتا و رنو نمی‌رسد اما واقعا بد نیست و می‌تواند خریداران را در این محدوده قیمتی راضی نگه دارد. 
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
در عین حال هنوز هم طراحی این کره ای جوان بعد از دو سال از زمان ورود به بازار قابل قبول است. قیمت این خودرو مناسب بوده و موتور نسبتا خوبی دارد اما انتظار بالا از تیوولی قطعا کار دست شما خواهد داد.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008
توصیه ما این است که تیوولی را فراموش کرده و با اندکی خرج بیشتر یکی دیگر از محصولات این کلاس را بخرید چرا که سطح ایمنی پایینی نسبت به میانگین گروه دارد و در عین حال استهلاک و مصرف سوخت بالایی را به شما تحمیل می کند.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 

مشخصات کلی : 

 
موتور : 1600 سی‌سی
قدرت موتور : 128 اسب بخار
نمونه هیبریدی:‌ ندارد
چهارچرخ محرک : ندارد
نوع جعبه‌دنده : 6 دنده اتوماتیك تیپ ترونیک
وضعیت ایمنی : متوسط / 3 ستاره از موسسه اروپایی انکپ
قیمت : بین 100 تا 110 میلیون تومان
نمره : 3 از 5
 

 
 
پژو 2008
 
یکی از بهترین ساخته‌های پژو در یک دهه اخیر، قطعا برگ برنده ایران‌خودرو در بازاری است که میلی شدید برای خرید کراس‌اوور دارد و حتی خودروی کم‌کیفیت و ناشناخته‌ای مثل جک اس5 در آن موفق می‌شود بیش از ده هزار دستگاه فروش داشته باشد.
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008
 
2008 اگر با کیفیتی همپای مدل های وارداتی این برند به خریداران ایرانی تحویل شود سورپرایز جدید بازار ایران است که به لطف چند ویژگی مهم قطعا در بازار به فروش بالایی دست خواهد یافت که یکی از آن دلایل موتور قدرتمند توربویی است که با کمک شرکت ب.ام.و ساخته شده و از همه خودروهای این گروه قدرت بالاتری دارد.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008
ارمغان این موتور مدرن در کنار جعبه دنده 6 سرعته و تیپ ترونیک پژو هندلینگ خوبی است که به شما ارائه می کند. در عین حال 2008 اتاق بهتری دارد و حدود820 میلیون ارزان تر از تویوتا سی- اچ آر است.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 

مشخصات کلی : 

 
موتور : 1600 سی‌سی توربو
قدرت موتور : 165 اسب بخار
نمونه هیبریدی:‌ ندارد
چهارچرخ محرک : ندارد ولی به سیستم گریپ‌کنترل مجهز است
نوع جعبه‌دنده : 6 سرعته اتوماتیك
وضعیت ایمنی : عالی / 5 ستاره از موسسه اروپایی انکپ
قیمت : بین 100 تا 110 میلیون تومان
نمره : 4/5 از 5 
 

میتسوبیشی اکلیپس کراس
جدیدترین خودروی این گروه که واردکننده وطنی قول داده آن را تا انتهای پاییز و همزمان با بازار اروپا در ایران نیز عرضه کند، بزرگترین و حذابترین خودروی این گروه است که به واسطه قیمت گذاری 200 میلیون تومانی، احتمالا در بالاترین رده با تویوتا سی – اچ آر رقابت خواهد کرد.
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
این خودرو که کشیده‌تر از مدل ASX است، همان‌طور که اشاره شد از استایل کراس‌اوور-کوپه برخوردار بوده و در سبد محصولات میتسوبیشی ما بین ASX و کراس‌اوور اوت‌لندر قرار می‌گیرد و از آخرین اصول و چارچوب های زبان جدید طراحی میتسوبیشی سود می برد. 
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
این محصول جدید میتسوبیشی متعادل ترین خودروی گروه است که علیرغم قیمت احتمالی 200 میلیونی تقریبا در هر بخش حرفی برای گفتن دارد و رد عین خال از فرم بدنه بسیار جذاب و جاداری سود می برد. اگر طرفدار جدیدترین ها هستید، پیشنهاد می کنیم تا زمستان صبر کنید و آن وقت خودتان از نزدیک درباره اکلیپس مراس نظر بدهید.
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008
 
مشخصات کلی : 
موتور : 1500 سی‌سی توربو
قدرت موتور : 150 اسب بخار
نمونه هیبریدی:‌ احتمالا دارد
چهارچرخ محرک : دارد- از نوع هوشمند الکتریکی
نوع جعبه‌دنده : 8 سرعته اتوماتیك
وضعیت ایمنی : فعلا آزمایش نشده است
قیمت : بین 180 تا 200 میلیون تومان
نمره : 4 از 5
 

 
 
هوندا اچ آر-وی
هوندا اچ آر- وی از نظر کاربردی بودن خودرویی مناسب ارزیابی می‌شود. درب‌های خودرو محدوده‌ی باز شدن وسیعی داشته و فضای زیاد کابین باعث می‌شود تا به راحتی بتوان 4 سرنشین بزرگسال را در آن جای داد و فضای زانو و پای سرنشینان بخش عقبی هم در عین آرامش باشد. 
 
هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
فضای صندوق اچ آر- وی هم با 453 لیتر حجم مناسب یک خانواده کم‌جمعیت است. لنگی هوندا اما ظاهر اقتصادی و قدیمی و نیز داشبورد خاص آن است که باعث می شود کمتر دل خریداران را به دست آورد.
 
هفت دلاور علیه پژو 2008
 
در عین حال کیفیت ساخت بالاو استهلاک پایین باعث می شود تا خرید هوندا در دراز مدت کاملا مقرون به صرفه باشد. البته ما توصیه نمی کنیم 180 میایون تومان بابت ایت خودرو پرداخت کنید.
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008
 

مشخصات کلی :

 
موتور : 1500 سی‌سی توربو
قدرت موتور : 128 اسب بخار
نمونه هیبریدی:‌ احتمالا دارد
چهارچرخ محرک : ندارد
نوع جعبه‌دنده : سی وی تی اتوماتیك
وضعیت ایمنی : فعلا آزمایش نشده است
قیمت : بین 180 تا 200 میلیون تومان
نمره : 5/3 از 5
 

 

اوپل کراسلند ایکس
برادر ناتنی پژو 2008 خودروی کاملا جدیدی است که نخستین بار حدود چهار ماه قبل در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد و به واسطه استفاده از پلت فرم گروه پژو، از ویژگی فنی مشابه مدل 2008 سود می برد.
 
 هفت دلاور علیه پژو 2008

 

 
در عین حال استفاده از توان فنی گروه جنرال موتورز نیز باعث شده تا ظاهر و فضای داخلی کراسلند ایکس لوکس تر از باقی رقبا باشد و به نوعی یک آلترناتیو مجلل اما کوچک برای محصولات عمدتا اقتصادی این کلاس باشد. 
 
هفت دلاور علیه پژو 2008
در عین حال اوپل طیفی از سیستم‌های ایمنی و کمکی همچون سیستم کمکی دستیار پارک، سیستم هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، سامانهٔ شناسایی نقاط کور و… را برای کراسلند در نظر گرفته است. توصیه ما خرید محتاطانه اوپل در صورت پشتیبانی قوی شرکت واردکننده است.
 

هفت دلاور علیه پژو 2008

 
مشخصات کلی :
موتور : 1600 سی‌سی توربو
قدرت موتور : 162 اسب بخار
نمونه هیبریدی:‌ احتمالا دارد
چهارچرخ محرک : ندارد
نوع جعبه‌دنده : 6سرعته اتوماتیك
وضعیت ایمنی : فعلا آزمایش نشده است
قیمت : بین 150 تا 180 میلیون تومان
نمره : 4 از 5
 
در نهایت اینکه با یک حساب سرانگشتی می توان فهیمد بهترین گزینه‌ای که می توان در این بازه قیمتی و در این کلاس محبوب خودرویی خرید متعلق به خودروسازان فرانسوی بوده و پژو 2008 و رنو کپچر با اختلاف بهترین محصولاتی هستند که بیشترین ارزش خرید را در برابر قیمت پرداختی به شما ارائه می کنند. 
 
کد خبر 77654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha