کد خبر 77767
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
ورود دایلمر به قلمرو تاکسی‌های پرنده

پرشین خودرو: ولوکوپتر در خصوص این سامانه پروازی اذعان کرده است که هدف از ساخت چنین تاکسی پرنده‌ای، تحقق رویای انسان در خصوص پرواز شخصی است.

به گزارش پرشین خودرو، دایلمر کمپانی والد مرسدس بنز در حال سرمایه‌گذاری مشترک در شرکتی به نام ولوکوپتر است که دغدغه ساخت تاکسی‌های پروازی را در سر می‌پروراند.

 بیانیه شرکت ولوکوپتر نشان می‌دهد که این شرکت تنها بخشی از سرمایه 29.4 میلیون دلاری این سرمایه‌گذاریست و شرکت های دیگر نیز در این همکاری چندجانبه نقش خواهند داشت.

 

تا این زمان جزئیات زیادی در خصوص تاکسی‌های پرنده ولوکوپتر وجود ندارد، اما آنچه مسلم است این تاکسی‌های پرنده به سامانه‌های مولد قدرت الکتریکی مجهزند و می‌توانند 5 سرنشین را به صورت عمودی از زمین بلند کرده و جابه‌جا کنند. قابلیت خودرانی از دیگر جاذبه‌های این سامانه‌های پروازی آینده است. این کمپانی بزرگ انتظار دارد نمایش عملی این خودروها را در سه ماهه چهارم سال جاری در دبی اجرایی کند.

ولوکوپتر اولین شرکت نیست که به توسعه خودروهای پروازی علاقه‌مندان است. ایرباس پیش از این به سامانه‌های هوایی نگاهی تجاری داشته و مدل‌های مشابهی را به پرواز درآورده است. البته وسایل تجاری- پروازی ایرباس اصولا تک صندلی بوده‌اند. استارت‌آپ‌های آلمانی لیلیوم جت و ئی‌ولو نیز برنامه‌های مشخصی را دارند. شرکت ترافوجیا و جوبی اویشین نیز مدت‌هاست که روی طرح‌های مشابه کار می‌کنند و رقیب اصلی این چنین طرح‌هایی هستند. 

ورود دایلمر به قلمرو تاکسی‌های پرنده

ولوکوپتر در خصوص این سامانه پروازی اذعان کرده است که هدف از ساخت چنین تاکسی پرنده‌ای، تحقق رویای انسان در خصوص پرواز شخصی است. این وسایل پروازی همچنین می‌توانند به توسعه شهرهای جدید کمک کرده و به حل و فصل مسائل مربوط به حمل و نقل کمک کنند. 

 

 

 

دایلمر شریک قدرتمند و استراتژیکی برای ولوکوپتر محسوب می‌شود. در حال حاضر نمونه‌های کوچک و آزمایشی این سامانه‌های پروازی طرح‌های آزمایشی خود را پشت سر گذاشته‌اند اما توسعه و تحقیق برای بهتر و بزرگتر شدن ساختارها ادامه دارد. قرار است این تاکسی پروازی آینده، از نظر ساختار پروازی و نرم‌افزاری توسعه یابد. در ژوئیه سال 2016، یکی از مدل‌های اولیه ولوکوپتر با کد vc200 به صورت ازمایشی برای اولین بار پرواز کرد تا نتایج حاصل از آن به بهترین شکل مورد استفاده توسعه‌دهندگان قرار گیرد.

کد خبر 77767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha