کد خبر 77790
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
لفظ فقیر توهین به ملت ایران است

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : پراید خودرویی است که بسیاری از اقشار آسیب پذیر جامعه استفاده می کنند بنابراین خروج آن از چرخه تولید به این سادگی ها اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالله رضیان با تاکید بر اینکه خودرو پراید آن گونه که در رسانه ها مطرح می شود بی کیفیت نیست، اظهار داشت : در صورتی امکان خروج پراید از چرخه تولید فراهم می شود که جایگزینی برای این خودرو تعریف شود.

وی در این راستا به اظهارات مدیرعامل سایپا اشاره کرد و گفت : در جریان توافق نامه سایپا و سیتروئن که با حضور برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن صورت گرفت مدیر عامل سایپا با توجه به موضوع خروج پراید عنوان نمود که باید ابتدا تیراژ تولید خودروهای جدیدی مانند تیبا و محصولاتی در این رنج قیمت افزایش یابد تا بتوان با کمی اختلاف قیمت نسبت به محصول پراید به بازار عرضه و جایگزین نمود.

وی تاکید کرد : باید تولید سایپا به سمت تیبا و خودروهایی با رنج قیمتی پراید و حتی کمی بالاتر سوق یافته تا بتوان پراید را از رده خارج کرد اما اینکه تولید این خودرو متوقف شود ، مسلما امکان پذیر نیست .

وی گفت : هم اکنون اشتغال سنگینی در جریان تولید این خودرو وجود دارد و عمده تولید واحدهای قطعه سازی به تولید این خودرو وابسته است که بی شک با توقف یکباره بدون جایگزین مناسب شاهد تعطیلی بخش مهمی از تولید قطعه سازان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید جایگزینی درستی برای پراید تعریف شود ، گفت : در این جریان کمیسیون صنایع مجلس تلاش دارد تا شرایطی را ایجاد کند تا جایگزین مناسبی برای این خودرو تعریف شود ضمن اینکه توان اقتصادی جامعه برای خرید خودروی جایگزین نیز در نظر گرفته شود.

نماینده قائمشهر در مجلس دهم تصریح کرد : بدون هماهنگی مجلس یقینا این اتفاق نخواهد افتاد و خودروی پراید از رده خارج نخواهد شد بلکه به نحوی باید این حرکت عملی می شود که مردم آسیب نبینند.

رضیان افزود : باید خودروهایی در رنج 20 تا 40 میلیون به صورت انبوه تولید شود تا این بخش از نیاز جامعه را پوشش دهد.

وی با اشاره به لزوم فعال سازی لیزینگ ها در جریان فروش شرکتهای خودروساز تصریح کرد : باید به سمت ارائه مشوق ها و توسعه بحث خریدهای لیزینگی حرکت شود چرا که با افزایش نرخ تولید و رقابت پذیری در بازار ، شرکتهای خودروسازی نیز ناگزیر به عرضه لیزینگی بدون سود و یا بسیار کم بوده و دیگر عرضه خودروها به صورت نقدی و یا پیش فروش هایی به این شکل نخواهد بود.

وی افزود : یکی از دلایلی که شرکتهای خودروسازی سیاست تولید انبوه را در دستور کار قراردادند به جهت ایجاد رقابت پذیری در بازار است مسلما با وجود چنین شرایطی مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد.

وی در ادامه اطلاق لفظ فقیر برای اقشار کم در آمد جامعه را از سوی برخی رسانه ها را حرکت درستی ندانست و گفت : وجود چنین دیدگاهی در برخی از رسانه ها و بکار بردن الفاظ فقیر برای دارندگان تعدادی از خودروها توهین به ملت ایران است .

وی تصریح کرد : باید شرایطی برای تولید محصولات جایگزین و خرید خودرو در کشور در نظر گرفته شود که همگی از این جریان بهره مند شود.

کد خبر 77790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha