کد خبر 77834
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

پرشین خودرو: رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در شمال استان به 83 کیلومتر بر ساعت رسید به طوری که شعاع دید افقی در زهک تا هزار و 500 متر و زابل تا چهار هزار متر کاهش یافته است.

به گزارش«پرشین خودرو»، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در شمال استان به 83 کیلومتر بر ساعت رسید به طوری که شعاع دید افقی در زهک تا هزار و 500 متر و زابل تا چهار هزار متر کاهش یافته است.
 

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 267 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
 
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
 
وی ادامه داد: باد شدید و گرد وخاکی که از روز دوشنبه در شمال استان آغاز شده همچنان تا اوایل هفته آینده تداوم دارد.
 
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
 
وی گفت: در این مدت در زاهدان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان از اواسط وقت تا اوایل شب غبار محلی و باد و گرد و خاک انتظار می رود.
 
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان همچنان مواج پیش بینی می شود به گونه ای که تا روز شنبه وزش باد در نواحی شرقی و جنوبی تر دریا شدید است و تلاطم دریا بیشتر خواهد شد.
 
ملاشاهی بیان کرد: برای 2 روز آینده در نواحی جنوبی تر و سواحل استان با توجه به کاهش رطوبت نسبی افزایش دما پیش بینی می شود.
 
وی اظهار داشت: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل 20 درجه سانتی گراد و نیکشهر با حداکثر 45 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
 

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

کد خبر 77834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha