کد خبر 77937
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
سفیر تویوتا در ایران هم درخشید+جزئیات

پرشین خودرو: براساس آخرین گزارش ارائه شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، پریوس اولین محصول هیبریدی تویوتا توانست رتبه‌ای بالاتر از هدف تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب کند.

به گزارش پرشین خودرو، این بررسی که مربوط به میزان رضایت مندی مالکان خودروها در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال ۹۵ بوده، توسط واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت ISQI، به سه روش مصاحبه حضوری، مصاحبه تلفنی و مکاتبه‌ای با بهره‌گیری از ۸۰ نفر پرسشگر و همچنین گروه برنامه‌ریزان و تحلیل‌گران انجام شده است.
تحقیقات انجام شده به روش پرسش‌نامه، در غالب‌ سوال‌هایی مشخص در خصوص شاخص‌های بدنه، مجموعه نیرو محرکه و سوخت‌رسانی، مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی و تهویه مطبوع و وسایل برقی صورت گرفته است. هر کدام از شاخص‌های مذکور، دارای تعدادی زیرشاخص بوده که با پرسش از مشتریان، به هر زیرشاخص امتیازی تعلق گرفته و در آخر با در نظر گرفتن میانگین امتیازات بدست آمده، امتیاز نهایی برای شاخص‌ها ثبت می‌شود.
بر اساس تحقیقات و ارزیابی انجام شده در نیمه دوم سال 95، تویوتا پریوس توانست با کسب 830 امتیاز، فراتر از هدف تعیین شده (۸۲۰ امتیاز) از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ظاهر شود.
پریوس به عنوان سفیر تویوتا برای آغاز یک دوره جدید، از همان ابتدای تولید تاکنون، به‌عنوان یک خودروی محبوب و دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود و با تعریف تکنولوژی‌های جدید و فراتر از زمان خود، توانسته با جذب خریداران در سراسر جهان، لقب پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی دنیا را از آن خود کند.
همچنین پریوس در زمینه ایمنی نیز با دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA به‌عنوان ایمن‌ترین خودروی در میان هم‌رده هایش شناخته می‌شود.
پریوس، در ایران نیز از همان ابتدا با عرضه توسط شرکت ایرتویا، با استقبال خوبی مواجه شد. شاید بتوان دلیل آن را با انجام مقایسه قیمتی در بازار جهانی میان این خودرو با خودروهای شاسی‌بلند که به لحاظ قیمتی در یک سطح و یا پایین‌تر از تویوتا پریوس هستند، نشان داد.
با نگاهی به لیست خودروهای موجود در بازار اروپا، می‌توان مشاهده کرد که پریوس با قیمتی بالاتر از خودروهای شاسی‌بلند پر تیراژ کره‌ای به فروش می‌رسد.
در صورتی که این خودرو در ایران به علت شرایط مناسبی که دولت برای واردات خودروهای هیبریدی در نظر گرفته، با اختلاف قیمت چشم‌گیر نسبت به همان خودروهای شاسی‌بلند کره‌ای عرضه می‌شود. که در نتیجه این امر به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این خودروی خاص در بازار ایران به‌شمار می‌رود. با در نظر گرفتن کیفیت بالای این خودرو و ایجاد بستر مناسب جهت فروش و ارائه خدمات پس از فروش مناسب توسط شرکت ایرتویا و قیمت مناسب آن در بازار ایران، می‌توان به این موضوع پی برد.

کد خبر 77937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha