کد خبر 77962
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
 بهره برداری از خط 8 مترو

پرشین خودرو: فردا خط 8 مترو پایتخت، حدفاصل ایستگاه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) با حضور جمعی از مقامات شهری، کشوری و لشکری به بهره برداری می رسد.

به گزارش  پرشین خودرو،  طرح احداث متروی شاهد-پرند یا همان خط 8 براساس موافقت نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در حد فاصل ایستگاه شاهد، فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) و شهر پرند به طول 50 کیلومتر و به منظور تأمین دسترسی و اتصال به شبکه مترو تهران، نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، شهر واوان، فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) و شهر جدید پرند از ابتدای سال 91 شروع شده است که بر اساس هدف گذاری انجام شده فاز اول آن حدفاصل ایستگاه شاهد تا نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در اردیبهشت 1395 همزمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب به بهره برداری رسید و فاز دوم که حدفاصل ایستگاه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) است، فردا افتتاح می شود.

در نهایت فاز سوم که حدفاصل ایستگاه فرودگاه امام(ره) تا شهر پرند است در صورت تامین بودجه مورد نیاز در سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

پس از ثبت رکورد بزرگترین ایستگاه خاورمیانه -یعنی شهرآفتاب با مساحت بیش از 25 هزار مترمربع- ایستگاه فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان زیباترین ایستگاه شناخته می شود.

کد خبر 77962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha