بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه تا سه ماه آینده

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ریل‌گذاری راه آهن کرمانشاه به پایان رسیده و تا 3 ماه آینده آماده ارائه خدمات به مسافران است.

به گزارش پرشین خودرو، ریل گذاری 280 کیلومتر راه آهن طی 4 ماه گذشته/ بهره برداری از راه آهن کرمانشاه تا سه ماه آیندهخیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ۵ طرح بزرگ ریلی در مراکز استان ها قرار دارد، اظهار داشت: علاوه بر این طرح‌ها یک طرح ریلی به کشور افغانستان ختم شد و یک مسیر دیگر ریلی از استان یزد به سمت اقلید امسال به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی با بیان اینکه ۹۱۹ کیلومتر مسیر جدید ریلی در طول 4 ساله گذشته به بهره برداری رسیده، تصریح کرد : متوسط ساخت ریل در کشور از ۲۰ سال گذشته، حدود ۲۰۰ کیلومتر در سال بوده که توانستیم این میزان را به 919 کیلومتر برسانیم که از این میزان حدود 560 کیلومتر امسال ریل‌گذاری می‌شود و این خود یک اقدام منحصر به فرد به شمار می رود.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: در 4 ماهه اول سال، 280 کیلومتر ریل گذاری صورت گرفته که این میزان ریل گذاری برابر با 15 سال گذشته است .

خادمی با اشاره به پایان ریل گذاری همدان به تهران گفت: این اولین محور ریلی همدان بوده که کار مسافرگیری آن 2 ماه آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر افزایش حجم ترانزیت کالا تا 12 میلیون تن طی 10 سال گفت: با تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت جا‌به جایی کالا، حجم انتقال بار در این محور به 12 میلیون تن کالا و حجم جا‌بجایی مسافر به یک میلیون و 900 هزار نفر در سال می‌رسد.

خادمی یادآور شد: راه آهن کرمانشاه برقراری ارتباط بین ایران و کشور عراق، بندر لاذقیه و آبهای مدیترانه را از طریق مرز خسروی فراهم می‌کند.

وی تأکید کرد: عملیات ریل‌گذاری راه آهن کرمانشاه که چندین سال به طول انجامیده بود، به پایان رسیده و تا 3 ماه آینده آماده ارائه خدمات به مسافران است.


 

کد خبر 77972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha