تولید «نیو داستر» و «نیو سیمبل» در ایران

پرشین خودرو: رئیس سازمان گسترش در گفتگوی ویژه خبری از امضای قرارداد 3 جانبه ایدرو، نگین خودرو و رنو با سرمایه گذاری 660 میلیون یورویی خبر داد و گفت: این قرارداد در 2 فاز با تعداد 300 هزار دستگاه خودرو اجرایی می شود که محصولات فاز اول از اواخر سال آینده و فاز دوم نیز از سال 2019 اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، منصور معظمی با بیان این مطلب گفت: قرارداد ایدرو، نگین و رنو به صورت 60 به 40 و به صورت جوینت وینچر خواهد بود که سهم رنو از این قرارداد 60 درصد و 40 درصد باقیمانده به صورت مساوی سهم ایدرو و نگین خودرو خواهد بود.

رئیس سازمان گسترش ویژگی این قرارداد 3 جانبه را الزام رنو به صادرات 30 درصدی محصولات تولید شده ی این قرارداد دانست و افزود: دو خودروی نیو داستر و نیو سیمبل که طراحی آن ها در مراحل پایانی قرار دارد، در این طرح تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

معظمی با ذکر این نکته که خودروساز شدن ایران در گرو وصل شدن به شبکه جهانی خودرو و فروش محصولات در بازار جهانی خودرو خواهد بود، ادامه داد: در این قرارداد جدید شرکت رنو ملزم شده است تا با فراهم کردن شرایط و انتقال تکنولوژی زمینه را برای وصل شدن قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی رنو مهیا کند.

وی گفت: در حال حاضر 15 شرکت قطعه سازی در حال تولید محصولات مورد تایید رنو در ایران هستند که در این قرارداد 3 جانبه باید تعداد این شرکت ها به 50 عدد برسد.

منصور معظمی، رئیس سازمان گسترش در پایان خاطرنشان کرد: با درس گرفتن از قرارداد پیشین رنوپارس، قرارداد جدید را به صورتی تنظیم کرده ایم که تماما قابلیت اجرایی داشته باشد، ضمن اینکه به جز مدیرعامل فرانسوی شرکت، سایر مدیران ایرانی خواهند بود.

کد خبر 77994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha