رکوردشکنی خودروی برقی تسلا و طی هزارکیلومتر با یک بار شارژ

پرشین خودرو: در حالی که اکثر خودروهای برقی با تنها یک بار شارژ حداکثر قادر به طی مسافتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر هستند، رکوردی بی سابقه در این زمینه در کشور ایتالیا به ثبت رسیده است.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از دیجیتال ترندز، یک راننده عضو باشگاه مالکان تسلا در ایتالیا توانسته رکورد جدیدی را با خودروی Model S P۱۰۰D ساخت این شرکت به ثبت رسانده و با یک بار شارژ آن ۱۰۷۸ کیلومتر را بپیماید. رکورد قبلی ثبت شده در این زمینه ۹۰۰ کیلومتر بوده است.

این راننده ۲۹ ساعت برای ثبت رکورد یادشده در جاده های منطقه سالرنو در جنوب ایتالیا رانندگی کرده است. یکی از علل کسب این موفقیت استفاده از تایرهای دارای مقاومت پایین در زمان لمس سطح جاده بوده که باعث شده میزان مصرف برق در زمان حرکت این خودرو کاهش بیشتری یابد.

متوسط سرعت حرکت خودروی مذکور در این سفر ۴۰ کیلومتر در ساعت بوده است. بنابراین اگر از خودروهای برقی تسلا برای حرکت با سرعت بالا استفاده شود، شارژ باتری آنها در مدت بسیار کوتاه تری به پایان می رسد.

کارشناسان معتقدند این دستاورد نشان دهنده توانمندی های بالای خودروهای برقی است و ثابت می کند آنها در رقابت با خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز برتری دارند. میزان برق مصرف شده توسط این خودرو ۹۸.۴ کیلو وات ساعت است که معادل مصرف ۸ لیتر بنزین است.

مهر

کد خبر 78042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha