سایپا با رنو و نیسان همکاری خواهد داشت/نیسان شرایط ما را پذیرفته است

پرشین خودرو: مدیرعامل پیشین رنو پارس در ایران طی مراسم رونمایی از ساندرو استپ وی خبر از جایگزینی 2 پلتفرم جدید شرکت رنو به جای پلت فرم ایکس 90 که در حال حاضر تندر90 و ساندرو و چند خودروی دیگر بر روی آن ساخته می شود داده بود و البته در قرارداد دیروز رنو و ایدرو خبری از این 2 پلتفرم نبود!

مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در پاسخ به سوال خبرنگار پرشین خودرو در مورد ورود احتمالی 2 پلتفرم جدید توسط رنو در بازار ایران و سرمایه گذاری احتمالی سایپا برای تولید محصول بر روی این پلتفرم ها گفت: از حذف ایکس 90 و ورود پلتفرم های جدید بی خبر هستم و هیچ اطلاعی از این موضوع به بنده منتقل نشده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر قرارداد شرکت سایپا با شرکت رنو نیز اظهار داشت: چنانچه شرکت رنو قرارداد جدید با سایپا منعقد کند، با آن وارد مذاکره خواهیم شد که در صورت پذیرش شرایط ما از سوی شرکت رنو، همکاری با این شرکت آغاز می شود.
وی ادامه داد: امسال پلت فرم X200 با امکانات و قابلیت های جدید به بازار عرضه می شود و که نخستین محصول آن "کوئیک" است.
جمالی تصریحح کرد: بعد از آن، ساینا اتوماتیک به عنوان دومین محصول جدید سایپا به دست مشتریان می رسد، همچنین حداکثر تا اسفندماه امسال حداقل محصول SP100 نیز به بازار عرضه خواهد شد.


وی در مورد جانشین پراید گفت: برنامه های خوبی برای جایگزین کردن پراید با خودروی مناسب تر و خارج کردن این خودرو از خط تولید تا پایان دوره استاندارد آن داریم که امید است برنامه های فروش برای خودرو جدید به گونه ای طراحی شود که قشر کم درآمد متضرر نشوند.
وی اظهار کرد: براساس قوانین استانداردی، باید از سال آینده بسیاری از خودروهای قدیمی از جمله پراید، سمند و پژو 405 از گردونه تولید خارج شوند که سایپا امیدوار است پراید را زودتر از بازار خارج کند.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: اگر محصول مربوط به پلت فرم جدیدی که در سایپا طراحی شده تا پایان سال وارد بازار شود، خواهید دید که اصل کار این شرکت بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و سایپا قادر است به تنهایی خودرو به بازار عرضه کند.
وی بیان کرد: روی پلت فرم جدید چهار نوع خودرو متفاوت ساخته شده که از هر نظر می تواند پاسخگوی تمام سلایق در کشور باشد، طراحی این محصول 100 درصد ایرانی است، کیفیت بالایی دارد و باعث غرور ملی خواهد شد. انتظار می رود اوایل اسفندماه امسال این محصول به بازار عرضه شود.
مدیر عامل سایپا در مورد تاثیر رویکرد دولت آینده نسبت به طرحهای سایپا و حمایت از آن، گفت: سایپا یک بنگاه مستقل خصوصی است و فعالیت آن کاملا مورد حمایت دولت بوده ، مدیران دولتی از مگاپلت فرم های سایپا بازدید کردند و این شرکت را در پیشبرد برنامه های خود تشویق کردند، لذا فکر نمی کنم در دولت آینده مشکلی برای اجرای طرحهای سایپا ایجاد شود.
وی اظهار کرد: ما با شرکت نیسان نیز وارد مذاکره شدیم و به نظر می رسد شرایط اعلام شده از سوی سایپا تا حدودی مورد موافقت شرکت نیسان قرار گرفته و امید است بزودی همکاری بین سایپا و نیسان آغاز شود.
جمالی در مورد همکاری شرکت های داخلی با سایپا نیز گفت: هر خودروسازی که بخواهد در داخل ایران با سایپا همکاری کند حتما باید داخلی سازی قطعات را با حداقل 40 درصد آغاز و این داخلی سازی را حداکثر در مدت سه سال به 70 درصد برساند.
وی در خصوص احتمال لغو برجام و سرنوشت قراردادهای منعقده شرکت سایپا با شرکتهای خارجی گفت: خوشبختانه قرارداد به نحوی است که در صورت بروز هرگونه مشکل شرکت خارجی نمی تواند دارایی خود را در ایران رها کرده و برود و ناگزیر به ادامه همکاری است.

کد خبر 78092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha