نگرانی حافظی از قرار گرفتن ایستگاه‌های مترو در حاشیه بزرگراه ها

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وقتی از شهر تهران خارج می شویم، مشاهده می‌کنیم که در نقاط متعدد، فاصله اتوبان با خط مترو با یک فنس به چند متر کاهش می یابد که امری خطرناک است.

به گزارش  پرشین خودرو، رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: در شرایط فعلی حاکم بر جامعه امروز، ما به موازات دانایی بخشیدن و حتی بیش از آن نیاز به شفاف سازی داریم.

وی افزود: قطعا خبرنگاران حوزه شهری طی ۴ سال گذشته نقش بسیار مهمی در تحقق سیاست ها و رویه های شفاف سازی داشته‌اند، به همین منظور به سهم خود و به نمایندگی از مردم این روز را به خبرنگاران تبریک می گویم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه و نیم به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است، گفت: از نیروهای انتظامی و پلیس راهور درخواست دارم از هم اکنون تمهیدات لازم برای کنترل ترافیک ناشی از آغاز سال تحصیلی جدید را در دستور کار قرار دهند.

حافظی ادامه داد: با تعامل با سایر حوزه‌های مرتبط با ترافیک شهری، باید سهولت تردد به صورت ویژه برای امسال به نمایش گذاشته شود.

وی به انتصاب سردار رحیمی به عنوان رئیس پلیس تهران بزرگ اشاره کرد و گفت: برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح خط ۸ متروی تهران، افزود: اگرچه برای احداث این خط اقدامات ارزشمندی صورت گرفته، اما حفظ جان مردم باید در الویت باشد.

حافظی ادامه داد: تلاش های شهرداری به خصوص معاونت حمل و نقل و ترافیک و مترو، گزارش های کارشناسی و تخصصی حوزه ایمنی از این خط به دستم نرسیده، اما از منظر یک شهروند باید بگویم که وقتی از شهر تهران خارج می شویم، مشاهده می کنیم که در نقاط متعدد، فاصله اتوبان با خط مترو به چند متر کاهش می یابد و تنها مانع و جداکننده بین این دو مسیر، یک فنس است.

وی اضافه کرد: در این وضعیت تصور کنید اگر خودرویی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت از مسیر خارج شود، اگر اتفاقی رخ دهد دور از انتظار نیست، به همین منظور انتظار می رود شهرداری در کوتاه ترین زمان، موانع را حل و استاندارد لازم را برای جداسازی بین خط مترو و جاده پیش بینی کند تا حوادث ناگوار رخ ندهد.

کد خبر 78113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha