کد خبر 78145
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
 تنظیمِ صحیح آینه‌ها‌ی خودرو

پرشین خودرو: تنظیم درست آینه‌ها‌ی خودرو بسیار با اهمیت است.اگر بگوییم شمار زیادی از تصادفات به دلیل تنظیم نادرست آینه‌ و ایجاد نقاط کور برای راننده بوده است اغراق نکرده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو، موسسات آموزش رانندگی تنها به آموزش قوانین و اصول اولیه‌ی رانندگی بسنده می کنند. بعد از موفقیت در اخذ گواهینامه، فرد در پشت‌فرمان بر طبق شرایط شروع به کسب تجربه می‌کند. بعضی از این تجربیات را رانندگان کهنه‌کار در اختیار دارند، ولی از بیان آن‌ها برای افراد تازه‌کار عاجزند، چرا که بیش‌تر آن‌ها در ضمیرناخود‌آگاه ایشان ضبط شده است. گاه بدست آوردن این تجربیات برای افراد به معنای جان آن‌ها تمام خواهد شد. 
 
تنظیم درست آینه‌ها در خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به گونه‌ای که اگر بگوییم، شمار زیادی از تصادفات به دلیل تنظیم نادرست آینه‌ها و ایجاد نقاط کور برای راننده بوده است، اغراق نکرده‌ایم. اگر در آینه‌های کناری، نمای جانبی از خودروی خود را هم مشاهده کنید این تنظیم اشتباه است. اساسا تعداد بی‌شماری از رانندگان در تنظیم آینه‌ها دچار مشکل هستند، همپوشانی زیاد بین آینه‌ی وسط و آینه‌های کناری یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود از ظرفیت کامل آینه‌ها بهره‌مند نشویم. اطلاع از وضعیت خودروهای کناری و پشت‌سر  یکی از آن اطلاعات ناب و حیاتی در هنگام رانندگی است که در ادامه با جزئیات آن آشنا خواهید شد.
 
چگونه تنظیم کنیم؟
 
آیا تنظیمِ صحیح آینه‌ها‌ی خودرو را می‌دانید؟
 
همواره تنظیم آینه‌ها را در حالت توقف کامل انجام دهید. برای داشتن بهترین تنظیم برای آینه سمت راننده کافی‌ست سر خود را به شیشه‌ی سمت راننده بچسبانید، بیشترین مقدار از آینه را در این حالت باید نیمه‌ی انتهای خودرو پر کند و آینه‌ی سمت راست هم، در حالی که وضعیت سرِ شما در فضای بین دو صندلی یا قسمت میانی ماشین قرار دارد باید نیمه‌ی پایانی خودرو را پوشش دهد. برای تنظیم آینه‌ی وسط در موقعیت رانندگی قرار بگیرید، آینه را به شکلی تنظیم کنید که با شیشه‌ی عقب تراز و موازی باشد و تمامیِ شیشه‌ی عقب را تحت پوشش قرار بدهد. این حالت بهترین شکل همپوشانی بین آینه‌ی وسط و آینه‌های جانبی است. در این حالت خودروی پشتی به محض خارج شدن از دیدرس آینه‌ی وسط در آینه‌ی جانبی ظاهر می‌شود. تصویر زیر بهترین حالت از تنظیم آینه‌ها را نشان می‌دهد، ولی همیشه در بهترین نوع تنظیم هم، خودرو دارای نقاط کور است!
 
با نقاط کور چه کنیم؟
 
فقط کمی جنب‌وجوش داشته باشید! خودروهای جدید به دلیل شکل طراحی دارای ستون‌های قطورتر و شیشه‌های کم ارتفاع‌تر و به طبع نقاط کور بیشتری هستند بهترین راه‌حل برای حذف نقاط کور چرخاندن سر است، به خصوص در هنگام تعویض خطوط و گردش به چپ یا راست، پیش از هرگونه اقدامی برای چرخش فرمان، حتما گردن خود را برای کسری از ثانیه به همان سمت بچرخانید و از وضعیت کنار ماشین خود مطلع شوید. بعضی از خودروهای روزآمد دارای آپشن شناساییِ نقطه‌ی کور هستند، به گونه‌ای که با رادارهایی که در اطراف ماشین قرار دارند، مانع را شناسایی کرده و در صورتی که در آینه قابل رویت نباشد، معمولا با روشن شدن چراغی در آینه وجود شیء را به اطلاع راننده می‌رساند.
 
چرا اشیا‌ء در آینه‌های کناری دورتر هستند؟
 
اشیاء در آینه‌های کناری دورتر از آینه‌ی وسط نمایان‌گر می‌شوند. قطعا شما هم بارها در آینه‌های کناری با این جمله برخورد کرده‌اید "اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند” دلیل آن هم این است که آینه های کناری به دلیل حذف هر چه بیشتر نقاط کور به صورت محدب طراحی می‌شوند.
کد خبر 78145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha