توقف صدور معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز در اهواز

پرشین خودرو: صدور معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز در سه مرکز معاینه فنی در کلانشهر اهواز از روز سه شنبه به دلیل آنچه رعایت نشدن برخی الزامات ایمنی در این مراکز و مشکلاتی که متوجه اینگونه خودروها عنوان شده به صورت موقت متوقف شد.

به گزارش پرشین خودرو، توقف صدور معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز در هر سه مرکز معاینه فنی خودروی سبک در اهواز که توسط بخش خصوصی مدیریت و بهره برداری می شوند پس از اعزام و بازدید بازرسی ایمنی از تهران صورت گرفته است.
یکی از اعضای هیات بازرسی ایمنی از تهران که خواست نامش برده شود به خبرنگار ایرنا گفت: تا برطرف شدن کامل مشکلات ایمنی ، این مراکز به صورت موقت معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز را متوقف کرده و دارندگان چنین خودروهایی برای انجام معاینه فنی باید به دیگر مناطق خوزستان یا خارج استان مراجعه کنند.

وی تصمیم به توقف موقت صدور معاینه فنی را در راستای حفظ ایمنی مراکز معاینه فنی و همچنین خودروهایی که از ایمنی پائینی برخوردار هستند بیان کرد.
وی تاکید کرد: اگر برای حفظ جان شهروندان ، مراکز معاینه فنی برای چند روزی تعطیل باشند منطقی به نظر می رسد.
 در مرکز معاینه فنی واقع در خیابان 22 بهمن اهواز ده ها مخزن گاز فشرده فرسوده و زنگ زده که مورد استفاده خودروهای دوگانه سوز بوده تلنبار شده است.
در یک ماه اخیر چند مورد از انفجار در جایگاه های گاز فشرده (سی ان جی) در خوزستان دریافت شده که آخرین بار از این دست حوادث مربوط به انفجار سه هفته پیش در جایگاه سی ان جی سه راهی خرمشهر در کلانشهر اهواز بود که منجر به فوت 2 شهروند و مصدوم شدن 9 نفر دیگر شد.

در همین حال صدها خودرو سواری دوگانه سوز در کلانشهر اهواز که برای سفرهای تابستانی و صدور معاینه فنی به این مراکز مراجعه کرده اند بدون دریافت برگه معاینه فنی، با دلخوری این مراکز را ترک می کنند.
تعدادی از صاحبان خودروهای دوگانه سوز در اهواز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، از برنامه توقف صدور معاینه فنی بدون اطلاع قبلی انتقاد کردند و گفتند: پلیس راه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی را جریمه و یا به توقفگاه انتقال می دهد.
طبق قانون ، نداشتن برگه معاینه فنی برای همه خودروهای سواری از جمله دوگانه سوز که بیش از 2 سال از عمر آنان گذشته باشد مشمول جریمه 500 هزار ریالی می شوند.
حال با توجه به وضعیت به وجود آمده در صادر نشدن برگه معاینه فنی ، دارندگان و صاحبان خودروهای دوگانه سوز برای تردد در جاده های درون و برون استانی با مشکلات و محدودیت هایی رو به رو خواهند شد.

کد خبر 78163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha