تولید انبوه سیستم‌های هوشمند راهنمای پارکینگ در کشور

پرشین خودرو: محققان در یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس سیستم‌های هوشمند راهنمای پارکینگ طراحی کردند که با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) به تولید انبوه رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو،  مهندس سیدحسین موسوی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس با بیان اینکه این شرکت در دو زمینه سیستم مدیریت انرژی و هوشمندسازی تاسیسات شهری و ساختمانی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: یکی از محصولاتی که به تولید رسانده‌ایم، سیستم هوشمند راهنمای پارکینگ‌های سرپوشیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از نیروی انسانی برای مسیریابی در راستای پارک خودرو در پارکینگ‌های سرپوشیده استفاده می‌شود، گفت: سیستم هوشمندی که طراحی کرده‌ایم این اماکن را از نیروی انسانی بی‌نیاز می‌کند.

موسوی در خصوص عملکرد این سیستم‌های هوشمند گفت: به‌واسطه این سیستم هوشمند، خودرو از ابتدای ورود به پارکینگ تا رسیدن به جایگاه مطلوب پارک بدون راهنمای نیروی انسانی و با علائمی که این سیستم‌ها دارند، به سمت جایگاه مطلوب پارک حرکت می‌کند.

وی در خصوص کارکرد سیستم هوشمند راهنمای پارکینگ خودرو عنوان کرد: اولین جزء اصلی این سیستم، یک سنسور است که بالای سر همه فضاهای پارک در پارکینگ قرار می‌گیرد، به صورتی‌که راننده فضای خالی پارکینگ را تشخیص می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه در مقابل تک تک فضاهای پارک یک چراغ راهنمایی متشکل از چندین رنگ وجود دارد، اظهار کرد: این چراغ‌ها می‌توانند از ۳ تا ۷ رنگ داشته باشند و وضعیت‌های مختلف را به راننده نشان دهند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشانه اشغال فضای پارک، سبز فضای آزاد پارک، آبی فضای رزرو شده و رنگ‌های مختلف می‌تواند برای وضعیت‌هایی مانند معلولین، خانم‌های باردار و... تعیین شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های این سیستم هوشمند، تابلوهای راهنما هستند، گفت: در سه‌راهی‌ها، علامت‌های گردش به راست و چپ، مسدود بودن راه و... نیز در این سیستم گنجانده شده است. همچنین به واسطه این سیستم می‌توان فضای پارک‌هایVIP، محل پارک اورژانس‌ها، پزشکان و پرستاران و... را تعیین کرد.

وی افزود: یک اپراتور می‌تواند به صورت آنلاین از وضعیت فضاهای پارک و به‌طور کلی وضعیت پارکینگ مطلع باشد و ضمن پایش فصلی، پارک را مدیریت کند.

موسوی با اشاره به یکی از اقدامات این شرکت در راستای به‌کارگیری محصول خود گفت: در حال حاضر درصدد هستیم این سیستم هوشمند راهنمای پارکینگ را در اتاق کنترل مرکز ترافیک شهرداری شیراز نصب کنیم تا مدیریت فضاهای پارک را داشته باشند.

کد خبر 78184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha