خودروگرافی، گامی برای افزایش اطلاعات خودرویی مردم

پرشین خودرو: گروه ایران

 

اپیزود اول:
توی لابی هتل نشسته بودیم و منتظر تحویل اتاق، دو خانواده هم نزدیک ما نشسته بودند. به خاطر فاصله کم ما با آنها صدای مکالمه شان ناخواسته به گوش ما می رسید.
خانواده اول: برلیانس بهتره از سایر ماشین ها در اون رده قیمته.
خانواده دوم: آره خیلی بهتره و میگن موتورش میتسوبیشیه!
خانواده اول: قیافشم خوبه.
خانواده دوم: آی۱۰ هم خوبه ها!
این که دو خانواده راجع به خرید خودرو بحث و گفت وگو و باهم تبادل نظر می کنند اتفاق خوبی است اما نداشتن اطلاعات فنی آنها از خودروها در حدی که کلاس و سگمنت خودروها را هم نمی شناسند نه تنها به جذابیت خرید کمک نمی کند بلکه ممکن است ناخواسته از خرید خودرو منصرف شوند‌.

اپیزود دوم:
توی نمایشگاه خودروی شیراز، تیرماه سال جاری در حال عکاسی خبری از خودروهای موجود در غرفه سایپا و پارس خودرو بودم، در کنارم خانواده ای ایستاده بودند و در حال تصمیم خرید بودند.
خانم خانواده: من نظرم روی خرید رنو ساندرو هست.
آقای خانواده: ساندرو امکانات ندارد و بهتر است جای آن جک اس۳ ثبت نام کنیم.
پسر کوچک خانواده: بابا دانگ فنگ اچ سی کراس قشنگ تره!
خانم خانواده: بریم غرفه ایران خودرو ببینیم از نزدیک دوباره دانگ فنگ رو!
پدر خانواده: باید سالنی که کرمان موتور در آن هست برویم.
دختر خانواده: خوب بابا خسته شدم من، چندبار باید بگردیم!

اپیزود سوم:
اوایل مرداد ماه بود و دوستی تماس گرفت که چه خودرویی بخرم. کیا سراتو، ام جی، بی وای دی، تیگو ۵؟ وقتی توضیحاتی راجع به خودروها دادم خیلی ذهنش درگیر شد، چون سگمنت خودروها شبیه هم نبود و هر کدام در یک کلاسی قرار داشتند.
اینکه یک نفر دنبال اطلاعات برای خرید خودرو باشد و اطلاعات خودروها را یکجا در کنار هم نداشته باشد، ضعیف بودن اطلاع رسانی خودروسازها و رسانه های تخصصی را نشان می دهد.

اپیزود آخر:
بعد از تماس های زیاد خوانندگان پرشین خودرو در خصوص کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه خودروها در کنار هم و ضعف اطلاع رسانی بعضی تولید کنندگان و یا واردکنندگان خودرو تصمیم بر طراحی و اجرای خودروگرافی برای نمایشگاه های خودرو در شهرهای مختلف کشور گرفتیم.
خودروگرافی پرشین خودرو مجموعه ای از خودروهای روز بازار ایران در کنار هم و با زبان اطلاعات تصویر است که با توجه به فضای موجود و مفهوم سخت مطالب خودرو برای مخاطب با گرافیک در غالب ساده جمع آوری شده است تا مشتریان برای خرید بتوانند براحتی آنها را با هم مقایسه کنند و در انتخاب خود دقت بیشتر و راحت تر داشته باشند.
به همین منظور نشریه خودروگرافی پرشین خودرو تهیه و تدوین گردید و در هفدهمین نمایشگاه خودرو مشهد و در بین بازدیدکنندگان و علاقمندان بصورت رایگان توزیع شد.

کد خبر 78254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha