تولید ریل ملی با شمش و فاینانس هندی

پرشین خودرو: معاون توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: در هفته جاری برای نهایی شدن فاینانس تولید ریل ملی مسئولان مربوطه به هند سفر می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، ذاکری  اظهار کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته با هندی‌ها، مقدمات تامین فاینانس این کشور برای تولید ریل ملی در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان فراهم شده است.

وی با اشاره به سفر این هفته مسئولان شرکت ساخت، راه‌آهن و ذوب‌آهن به هند، تصریح کرد:‌ این سفر برای نهایی شدن فاینانس هندی‌ها برای تولید ریل پیشرفته انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌بر این اساس هندی‌ها شمش فولادی مورد نیاز را برای ذوب‌آهن تامین می‌کنند و این کارخانه نیز شمش را به نورد تبدیل کرده و پس از آن ریل تولید می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت اواخر بهمن گذشته با اشاره به مذاکرات مستمر با دولت هند از تولید ریل پیشرفته ملی (UIC60) بافاینانس هندی‌ها در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان خبر داده و به تسنیم گفته بود:‌با توجه به مذاکرات انجام شده تولید ریل ملی از 2 ماه آینده آغاز می‌شود.

ذاکری با اشاره به پیگیری‌ها برای استفاده از ریل ملی در پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل، اظهار کرد: ظرف چند ماه گذشته دولت و وزارت راه و شهرسازی مذاکرات مستمری را با هندی‌ها برای تامین فاینانس ریل تولیدی ذوب‌آهن انجام داده‌اند. بر این اساس مذاکراتی که به نتیجه رسیده، کشور هند شمش مورد نیاز تولید ریلی ملی را در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان و از محل منابع فاینانس تامین می‌کند که به این ترتیب ریل UIC60 با کیفیت برای اولین‌بار در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که در پروسه تولید ریل از شمش نیز دولت منابع مورد نیاز را از طریق فاینانس متقبل شده‌اند، افزود: در مرحله اول 100 هزار تن ریل مطابق توافق بانک مرکزی هند و یکی از بانک‌های ایرانی تولید می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با بیان این‌که حُسن توافق با هندی‌ها در این است که بدون پرداخت نقدینگی از اعتبارات این کشور برای تولید ریلی ملی استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: کارخانه ذوب‌آهن اصفهان برای تولید ریل خودش را تجهیز کرده که امیدواریم کیفیت تولید ریلی داخلی قابل قبول باشد چراکه هنوز تولیدات داخلی تست نشده‌اند.

ذاکری انتقال فناوری تولید ریلی را یکی دیگر از مزیت‌های توافق با هندی‌ها اعلام کرده بود.

تسنیم

کد خبر 78375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha